اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در سایه بی‌توجهی کشورهای عربی به سرمایه‌گذاری در قدس

بیمارستان‌های قدس شرقی با بحران مالی دسته و پنجه نرم می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس یکی از بیمارستان‌های قدس شرقی از بحران مالی مراکز درمانی این منطقه به دلیل عدم توانایی تشکیلات خودگردان فلسطین در پرداخت هزینه‌ها خبر داد.

بیمارستان‌های قدس شرقی با بحران مالی دسته و پنجه نرم می‌کنند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «معا»، «توفیق ناصر» گفت: 6 بیمارستان قدس شرقی به علت عدم توانایی تشکیلات خودگردان فلسطین در پرداخت هزینه‌ها با بحران مالی روبرو شده‌اند که این مسئله سلامتی هزاران بیمار ساکن کرانه باختری را به مخاطره می‌اندازد.

وی افزود: زمانی که تشکیلات خودگردان با بحران مالی مواجه می‌شود، پرداخت هزینه‌های درمانی بیمارستان‌ها را سریعاً متوقف می‌کند.

رئیس بیمارستان «اوگستا ویکتوریا» تصریح کرد: با این شرایط ما دیگر نمی‌توانیم خدمات درمانی لازم را به مراجعین ارائه نماییم، از اینرو جان بیماران مطمئناً در خطر است.

بیمارستان‌های قدس شرقی در سال 1997 با تشکیلات خودگردان چندین توافقنامه امضا کردند که بر اساس آن مراجعین کرانه باختری و غزه در این بیمارستان‌ها پذیرش می‌شوند.

بر اساس این گزارش، قرار بود هزینه‌های درمانی این بیماران به صورت ماهانه از طرف تشکیلات خودگردان پرداخت شود اما از ده ماه قبل پرداخت پول متوقف شده است ولی بیماران همچنان به بیمارستان‌های قدس شرقی مراجعه می‌کنند.

رکود اقتصادی در کرانه باختری به دلیل تحریم‌های آمریکا و کاهش کمک‌های مالی کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس در سال گذشته همچنان شدت می‌یابد.

این در حالی است که واشنگتن به دلیل بی‌اعتنایی تشکیلات خودگردان به اعتراضات آمریکا در خصوص طرح ارتقای جایگاه فلسطین در سازمان ملل متحد از پرداخت 192 میلیون دلار کمک اهدایی به این تشکیلات خودداری نموده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول