اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

اسقف کلیسای انجیلی حلب در گفت‌وگو با فارس:

تروریست‌ها با حمله به کلیساها نمی‌توانند مسیحیان را درگیر بحران سوریه کنند

خبرگزاری فارس: اسقف کلیسای انجیلی حلب در واکتش به حمله خمپاره‌ای افراد مسلح به این کلیسا گفت، می‌دانیم هدف از این حملات تروریستی درگیر کردن مسیحیان در بحران سوریه است اما ما نمی‌گذاریم آنها به هدفشان برسند.

تروریست‌ها با حمله به کلیساها نمی‌توانند مسیحیان را درگیر بحران سوریه کنند

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به حلب، تروریست‌های مسلح کلیسای انجیلی حلب را هدف حملات خمپاره‌ای قرار داده و به بخش‌هایی از آن خساراتی وارد کردند. در این راستا خبرنگار فارس در حلب با کشیش «ابراهیم نصیر»، اسقف کلیسای انجیلی عربی گفت‌وگو کرد.

مسیحیان و مسلمانان سوریه اختلافی ندارند

وی گفت: نمی‌توان هدف واقعی نهفته در پس این حمله خمپاره‌ای را دریافت اما آنچه همه سوری‌ها از آن آگاه هستند، اینکه کلیسای انجیلی همواره در کنار مسجد اموی حلب بوده و به عبارتی باید گفت که مسیحیان و مسلمانان در سوریه هیچ‌گاه با یکدیگر اختلافی نداشته‌اند.

اسقف کلیسای انجیلی عربی سوریه افزود: درباره این حمله چیزی نمی‌توان گفت، جز اینکه این کلیسا خانه خداست و اگر روزی کشورمان مورد حمله بیگانگان و خارجی‌ها قرار گرفت، این کلیساست که شما را مورد حمایت قرار خواهد داد و از شما محافظت خواهد کرد.

پدر ابراهیم گفت: اما سرنوشت کلیسای انجیلی حلب این قرار داده شده که یکی از شهدای حلب باشد، همانگونه که پیشتر کلیسای «المریمیه» در حمص به دست تروریست‌ها به شهادت رسید و ما اینجا اعلام می‌کنیم که کلیسای انجیلی حلب شهید سوریه است.

حملات تروریستی در عزم ما خللی وارد نمی‌کند

وی تاکید کرد: اینگونه حملات و اقدامات هیچ‌گاه نمی‌تواند، در عزم ما خلل ایجاد کند و تروریست‌ها باید بدانند هر سنگی که از کلیسا تخریب شود،‌ فردا آن را بنا خواهیم کرد و آنها باید بدانند که همه با تروریسم به هر انگیزه‌ای که صورت گیرد، مقابله می‌کنند.

به گفته این رهبر مسیحی سوریه، تروریست‌ها شاید بتوانند کلیساها را تخریب کنند اما نمی‌توانند ایمان مردم را تخریب و ویران کنند و هرکس که قصد تخریب و ویران کردن خانه خدا را داشته باشد، بداند که در دنیا نابود خواهد شد.

 اسقف کلیسای انجیلی عربی سوری افزود: سوریه کشوری است که همه افراد را صرف نظر از هر دین و آیین و نژادی در خود بدون هیچ تبعیضی جای می‌دهد و سوریه به زندگی مسالمت‌آمیز طوایف مختلفش در کنار هم معروف است.

نمی‌توانند پای مسیحیان را به هیچ جنگی علیه نظام باز کنند

کشیش ابراهیم گفت: هرکس تلاش کند،‌ با هدف قرار دادن کلیسا مسیحیان را به درگیری‌های سویه بکشاند، در اشتباه است، چون کلیسا به طور کلی برای این به وجود آمده است که در آن به عبادت خدا بپردازی و به بشریت خدمت کند.

وی افزود: کلیسا به هیچ جنگ و نبردی خدمت نکرده و ما به کسانی‌که تلاش می‌کنند مسیحیان را به هر طرف درگیری بکشانند اعلام می‌کنیم که در اشتباه هستند و هیچ‌گاه به هدف خود نخواهند رسید و نخواهند توانست پای ما را به هیچ معرکه‌ای باز کنند، ما برای برقراری صلح در این کشور تلاش می‌کنیم و اینجا مهر و محبت در قلب مردم سوریه جای گیرد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول