اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میناب خبر داد

اجرای طرح مطلع مهر در میناب

خبرگزاری فارس: فرماندار میناب از اجرای طرح مطلع مهر در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح مطلع مهر در میناب

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، عباس خدادادزاده پیش‌ازظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی میناب که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه با ساز و کار آئین‌نامه شورای فرهنگ عمومی باید برای رفع معضلات فرهنگی برنامه‌ریزی شود، اظهار داشت: کار فرهنگی مستلزم نیرو، ذوق، روش و فکر است.

وی افزود: آمر به معروف و ناهی از منکر خود نیز باید عامل به آنچه پیگیری می‌کند، باشد.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب با اشاره به تعریفی از مقوله فرهنگ، اظهار داشت: ضمن شناخت ارزش‌ها و هنجارها، وضعیت زندگی و نوع نگرش‌ها و آئین‌های مردم را باید رصد و پیگیری و متناسب با چالش‌های موجود برای آنان برنامه‌ریزی کرد.

خدادادزاده بررسی، ارزیابی و تحلیل وضع موجود را نخستین گام در دستور کار هر جلسه شورا دانست و افزود: برای ارتقای سطح فرهنگ اجتماعی و آئین‌ها، تقویت محاسن، کاهش نقص‌های آن و تغییر رفتار منفی به رفتار مثبت در جامعه باید به گونه‌ای باشد که تغییرها احساس شود.

فرماندار میناب افزود: در هر جلسه شورا باید دستور کار نشست آتی مشخص شود تا اعضا با مطالب و تحقیقات پیرامون آسیب‌شناسی، براساس توانمندی‌های موجود در راستای اصلاح آسیب‌ها و کیفیت‌بخشی به موضوع در جلسه حضور پیدا کنند.

وی همچنین خواستار برپایی جلسات نقد و بررسی و مطالعات اجتماعی در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شد و اظهار داشت: موضوعات باید پس از حلاجی در دبیرخانه به همراه راهکار به نشست‌های شورا منتقل شود.

خدادادزاده در ادامه با اشاره به اینکه آموزش مهم‌ترین بخش امور فرهنگی است، افزود: هجمه‌های دشمنان در زمینه فرهنگی در همه حوزه‌ها وجود دارد ولی عفاف و حجاب را که می‌توان نماد و پرچم نظام و اسلام تلقی کرد بیشتر مورد حمله قرار گرفته است.

فرماندار میناب با بیان اینکه بیشتر شبکه‌های ماهواره‌ای طی سیاست‌های کلان، برنامه‌های ضد فرهنگی و انحطاط اخلاقی را به جوامع ارائه می‌کنند، ادامه داد: اغلب مردم موضوعات زندگی خود را از شبکه‌های ماهواره‌ای تقلید می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح مطلع مهر در آینده نزدیک در میناب خبر داد و گفت: این طرح در راستای تحکیم بنیان خانواده و برای آموزش زوج‌های جوانی بوده که تشکیل زندگی مشترک آنان زیر پنج سال است.

فرماندار میناب اضافه کرد: آموزش مهارت‌های زندگی و مبانی تحکیم خانواده از منظر اسلام اهداف این طرح است.

وی ادامه داد: این طرح در مراحل نخست ویژه زوج‌های جوان شاغل در دستگاهای دولتی است که پس از آن سایر اقشار جامعه را نیز در بر می‌گیرد.

خدادادزاده تصریح کرد: در این طرح خانواده‌ها با شرکت در یک دوره 24 ساعته که با حضور اساتید برجسته و خبره برگزار می‌شود مباحث کلیدی آموزش خانواده را فرا می‌گیرند.

پیگیری تقویت فرهنگ عفاف و حجاب، رفع معضلات موجود و آموزش کسب درآمد حلال و راه‌های آن از مصوبات نشست شورای فرهنگ عمومی میناب بود.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول