اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوباما رأی ۴ ایالت تعیین‌کننده را به دست آورد/ «اوهایو» رئیس‌جمهور را تعیین می‌کند

خبرگزاری فارس: اوباما تا کنون رأی چهار ایالت سرنوشت‌ساز آمریکا را به دست آورده و ادامه نتیجه انتخابات آمریکا به نتیجه ایالت اوهایو بستگی خواهد داشت.

اوباما رأی ۴ ایالت تعیین‌کننده را به دست آورد/ «اوهایو» رئیس‌جمهور را تعیین می‌کند

به گزارش فارس به نقل از یاهونیوز، اوباما تا کنون رأی چهار ایالت سرنوشت‌ساز آمریکا را به دست آورده و ادامه نتیجه انتخابات آمریکا به نتیجه ایالت اوهایو بستگی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، اوباما تا کنون موفق شده است آراء الکترال چهار ایالت مهم و سرنوشت‌ساز یعنی میشیگان، نیوهامپشایر، ویسکانسین و پنسیلوانیا را به دست آورد.

گفته شده است اگر  رامنی می‌خواهد در انتخابات برنده شود باید آرای الکترال ایالت‌های ویرجینیا و فلوریدا را از آن خود کند.

انتخابات آمریکا روز سه‌شنبه ساعت 7 صبح به وقت محلی آغاز شد. این انتخابات که کارشناسان هزینه تبلیغاتی آن را 6 میلیارد دلار برآورد کرده‌اند در شرایطی برگزار شد که 60 درصد از رأی‌دهندگان دغدغه اصلی خود از شرکت در آن را رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری عنوان کرده‌اند.

در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رأی دهندگان مستقیما در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی کنند، بلکه در روندی که کالج انتخاباتی خوانده می شود، کسانی را انتخاب می کنند که متعهد شده اند به یکی از نامزدها رای دهند.

هر یک از ایالات، تعداد معینی از این "رای دهندگان" را به کالج انتخاباتی می فرستد.تقریبا در تمام ایالت ها، برنده رای اکثریت، تمام آراء کالج انتخاباتی آن ایالت را به دست می آورد.

به دلیل وجود چنین سیستمی، یک نامزد ریاست جمهوری ممکن است بدون این که اکثریت آرای مردم آمریکا را به دست آورده باشد، به کاخ سفید راه یابد. مبارزه جورج بوش با ال گور، در انتخابات سال 2000 نمونه‌ای از این حالت بود.

سرنوشت انتخابات عمدتا به نتیجه رأی گیری در 9 ایالت تعیین کننده بستگی دارد که نتیجه انتخابات در آنها می تواند به هر یک از دو طرف متمایل شود.

این ایالت ها شامل کلورادو، فلوریدا، آیووا، نوادا، نیوهمپشایر، کارولینای شمالی، اوهایو، ویرجینیا و ویسکانسین هستند.

 

رقابت به ویژه در ایالت اوهایو بسیار نزدیک است و هیچ نامزد حزب جمهوریخواه تا کنون بدون پیروز شدن در اوهایو نتوانسته رئیس جمهوری آمریکا شود.

 

انتهای پیام/د.ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول