اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دستگاه رأی‌گیری آمریکا می‌نویسد اوباما، می‌خواند رامنی+فیلم

خبرگزاری فارس: فیلمبرداری از یکی از دستگاه‌های یک شعبه اخذ رأی در ایالت پنسیلوانیا نشان داد این دستگاه، رأی‌های باراک اوباما را به نفع رقیبش میت‌رامنی تغییر می‌داد.

دستگاه رأی‌گیری آمریکا می‌نویسد اوباما، می‌خواند رامنی+فیلم

به گزارش فارس، شبکه خبری ان‌بی‌سی گزارش داد فیلمبرداری از یکی از دستگاه‌های یک شعبه اخذ رأی در ایالت پنسیلوانیا نشان داد این دستگاه، رأی‌های باراک اوباما را به نفع رقیبش میت‌رامنی تغییر می‌داد.

بر اساس این گزارش، این دستگاه از رده خارج شد و پس از انجام تعمیرات لازم به شعبه مورد نظر برگردانده شد.

متیو کیلر، سخنگوی فرمانداری پنسیلوانیا گفت: «تنها یک شکایت از این دستگاه وجود داشت که ما دستگاه را تعمیر کردیم و آن را سرجایش برگردانیدم؛ بعد از آن شکایتی در این مورد نداشته‌ایم.»

یکی از کاربران فیلمی از این دستگاه را روی یوتیوب گذاشت که به سرعت در شبکه اجتماعی «ردیت» پخش شد.

این کاربر که خود را متخصص نرم‌افزار معرفی کرده است در زیر این فیلم در سایت یوتیوب شرح آنچه دیده است را نوشته است.

وی نوشته است: «من ابتدا اوباما را انتخاب کردم، اما اسم رامنی رنگی شد. فکر کردم شاید اشتباه کرده‌ام، بنابراین گزینه رامنی را لغو کرده و مجدداً با دقت بیشتر اوباما را انتخاب کردم، اما باز هم رامنی انتخاب شد. چون طراح نرم‌افزار هستم به سرعت به قسمت تعیین مشکل رفتم. فکر کردم قسمت تنظیم‌گر دستگاه خاموش است بنابراین سعی کردم گزینه «Jill Stein» را انتخاب کنم تا شاید اوباما انتخاب شود. اما نه! این گزینه به راحتی انتخاب می‌شد. من انتخاب این گزینه را لغو کردم و و به آرامی به بالای اسم رامنی رفتم و به آرامی به دستگاه ضربه زدم تا «نقاط فعّال» را پیدا کنم. از بالای دکمه رامنی تا پایان مربع‌های سیاه کنار اسم اوباما، همگی برای رامنی فعال بودند. از پایین همان مربع تا پایین دکمه مربوط به اوباما من می‌توانستم اوباما را انتخاب کنم. در واقع همه دکمه‌های دیگر سال کار می‌کردند، اما دکمه‌های اوباما نه!»

پیش از این در سال 2008 نیز فیلمی از یکی از دستگاه‌های رأی‌گیری در ایالت ویرجینیا ضبط شده بود که نامزدهای انتخاباتی را اشتباه انتخاب می‌کرد.

فیلمی که این کاربر روی سایت یوتیوب قرار داده است را در زیر ببینید.

انتهای پیام/د.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول