اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

راسموسن: دولت افغانستان حق ندارد در فعالیت «گروه بحران» دخالت کند

خبرگزاری فارس: دبیر کل سازمان ناتو خطاب به دولت افغانستان گفته است که این کشور حق دخالت در فعالیت‌های گروه بین‌المللی بحران را ندارد.

راسموسن: دولت افغانستان حق ندارد در فعالیت «گروه بحران» دخالت کند

به گزارش فارس، راسموسن با بیان این موضوع اظهار داشت که برخورد با این مسائل می‌تواند افغانستان را به سمت نقض آزادی بیان سوق دهد.

وی نیز مانند دولت افغانستان گزارش گروه بین‌المللی بحران در خصوص آینده افغانستان پس از سال 2014 را سلیقه‌ای و دور از واقعیت خواند.

به اعتقاد دبیر کل ناتو در این گزارش، نقش جامعه بین‌المللی پس از سال 2014  نادیده گرفته شده است، زیرا پس از این تاریخ اقدامات نظامی جامعه جهانی کاهش می‌یابد اما حضور آنها همچنان در عرصه‌های دیگر محسوس خواهد بود.

وی تأکید کرده است که در هر صورت، برخورد شدید با این مسئله می‌تواند دولت افغانستان را به سوی نقض آزادی‌های بیان در چارچوب دموکراسی سوق دهد به همین دلیل این کشور حق ندارد نسبت به اظهارات دیگران به شدت برخورد کند.

به نقل از «جمهور نیوز»، دولت افغانستان تا کنون در خصوص سخنان راسموسن اظهار نظر نکرده است، اما چندی پیش رئیس جمهور افغانستان برخی مقامات و رسانه‌های غربی را به دامن‌زدن به تشنجات روانی در افغانستان متهم کرده بود.

گروه بین‌المللی بحران با انتشار گزارشی با ابراز نگرانی از اوضاع افغانستان پس از سال 2014 میلادی و خروج نظامیان خارجی از این کشور از احتمال جنگ داخلی و سقوط دولت افغانستان پس از این تاریخ خبر داده بود.

دولت افغانستان نسبت به انتشار این گزارش واکنش نشان داد و با بی اساس خواندن این گزارش آن را در راستای جنگ روانی رسانه‌های غربی عنوان کرد.

اخیراً سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان از احتمال اخراج این گروه از افغانستان خبرداده بود؛ موضوعی که اندرس فوگ راسموسن با آن برخورد کرده و از دولت افغانستان خواسته است تا در فعالیت‌های این گروه دخالت نکند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول