اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر خبر داد

کشت 2 هزار هکتار کلزا در شوشتر

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شوشتر از آغاز کشت دو هزار هکتار کلزا در اراضی مستعد کشت و استقبال کشاورزان در این زمینه خبر داد.

کشت 2 هزار هکتار کلزا در شوشتر

نادر پوررکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: در سال‌جاری از کشت کلزا در شوشتر استقبال زیادی شده و به این دلیل کشاورزان برای کشت کلزا اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: کشت کلزا در سال‌گذشته در شوشتر هزار و 400 هکتار بود که در سال‌جاری میزان کشت این دانه‌روغنی افزایش چشم‌گیری داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر با اشاره به میزان اراضی آماده کشت این محصول تأکید کرد: در سطح اراضی کشاورزی شهرستان شوشتر بیش از دو هزار هکتار برای کشت این محصول آماده شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته 600 هکتار افزایش نشان می‌دهد.

پور رکنی با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری در خرید تضمینی باعث چنین استقبالی شده است، خاطر نشان کرد: برای هر کیلوگرم کلزا بیش از 9 هزار ریال از سوی مراکز خرید قیمت تعیین شده است از این رو، کشاورزان امسال برای کشت از این محصول استقبال زیادی از خود نشان داده‌اند.

وی با اشاره به آغاز کشت گندم در شوشتر، افزود: در حال حاضر 41 هزار هکتار از اراضی شهرستان شوشتر به زیر کشت گندم آبی و 16 هزار و 200 هکتار اراضی به زیر کشت گندم دیم رفته است.

انتهای پیام/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول