اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

حضور 5 کشور در نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات و محصولات کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از حضور کشورهای آلمان، اسپانیا، ترکیه، ایتالیا و چین در نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، ادوات، محصولات کشاورزی، فرآورده‌های غذایی و صنایع خبر داد.

حضور 5 کشور در نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات و محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جمع مسئولان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: تداوم تلاش برای توسعه هر چه بهتر و مدیریت یافته‌تر برنامه‌های گسترش بخش کشاورزی با هدف دستیابی به پایداری در این بخش مهم از اقتصاد ملی میهن اسلامی است.

وی افزود: به نمایش درآمدن دستاوردهای کشاورزی ایران اسلامی در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تبریز، نشانه‌ای بارز از عزم و توان ملی در توسعه و گسترش کشاورزی نوین در کشور اسلامی بوده و تحقیر استکبار جهانی توسط تولیدکنندگان ایرانی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به شمار می‌آید.

محمدیان گفت: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، ادوات و محصولات کشاورزی، فرآورده‌های غذایی و صنایع وابسته از هیجدهم تا بیست و دوم آبان‌ماه در تبریز برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه در بیش از 12 هزار متر مربع فضای سرپوشیده، محصولات تولیدی توسط صنعتگران بخش کشاورزی، صنایع غذایی و ماشین‌آلات مرتبط به معرض نمایش درآمده و فرصت مغتنمی برای تمام فعالان بخش کشاورزی کشور فراهم می‌شود تا بتوانند علاوه بر بازدید از توانمندی‌های تولیدی و تخصصی این بخش، همچنین در ارتقای امکانات بخش تولیدی خود با بهره‌گیری از تولیدات تخصصی و مطابق با فناوری‌های روز دنیا، برنامه‌ریزی کرده و در سال تولید ملی با بهره‌گیری از توان متخصصان ایرانی، در حمایت از کار و سرمایه ایرانی قدم بردارند.

محمدیان گفت: بهره‌برداران بخش کشاورزی استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان‌غربی نزدیک به 3 میلیون هکتار از اراضی باغی و زراعی را برای بهره‌وری و تولید بیشتر در واحد سطح قرار داده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: این امر فرصتی فراهم می‌کند تا زمینه ارتقای کیفی سیستم آبیاری در اراضی کشاورزی فراهم شده و در کنار آن بر اساس مصوبات دولت خدمتگزار به منظور ایجاد امکان جهت جایگزینی ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی فرسوده در ناوگان زراعی کشور، برای تولیدکنندگان این بخش  میسر ‌شود.

وی افزود: با استفاده از تعدد مراکز تخصصی شرکت‌کننده در این نمایشگاه به بهترین وجه ممکن نیازها با توجه به حمایت‌های مستقیم دولت از این بخش مهم برطرف شده تا سرعت دستیابی به توسعه بیش از پیش شتاب گیرد.

محمدیان گفت: به دلیل نوآوری‌های بخش کشاورزی عرضه شده در این نمایشگاه تخصصی، بازدیدکنندگانی در قالب هیئت‌های بازرگانی از پنج کشور همسایه شامل ارمنستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق به تبریز سفر خواهند کرد.

وی افزود: این نمایشگاه با حضور بیش از 150 شرکت، کارخانه و مجتمع‌های تولیدی کشت و صنعت که در مجموع سالانه بیش از 20 میلیون تن محصولات بخش کشاورزی را تولید و به بازارهای مصرف عرضه می‌کنند، به یکی از  مهم‌ترین عرصه‌های تخصصی تولیدات و فناوری‌های ملی در بخش کشاورزی تبدیل می‌شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: این امر نشان بارزی از تلاش ملت شریف، آگاه و متدین ایران اسلامی است که هرگز در برابر زورگویی و تهدید دشمنان دچار یاس نشده و بار دیگر در سنگر اقتصادی با تلاش و عزم خود، چهره توانمند و شکوفای اقتصاد میهن اسلامی را در سال تولید ملی در معرض دید همگان قرار می‌دهد.

محمدیان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تخصصی کشاورزی 15 شرکت صنایع کشاورزی شامل ماشین‌آلات و ادوات مرتبط 18 شرکت نهاده‌های کشاورزی شامل کود، سم، بذر و نشاء، 24 شرکت و گروه تولیدکننده لوازم آبیاری تحت فشار از جمله قطره‌ای و بارانی، چهار شرکت گلخانه‌ای، 28 شرکت صنایع غذایی وابسته به بخش کشاورزی شامل نوشیدنی‌ها، مواد غذایی، پروتئینی، لبنیات، مواد قندی و شیرینی‌ها، هفت شرکت تولیدکننده مواد اولیه غذایی، هفت شرکت تولیدکننده ماشین‌آلات و تجهیزات صنایع غذایی، شش شرکت تولید‌کننده لوازم توزین و بسته‌بندی مواد غذایی، هفت شرکت و نهاد تحقیقی و پژوهشی بخش کشاورزی داخلی و نمایندگی پنج کشور خارجی شامل آلمان، اسپانیا، ترکیه، ایتالیا و چین حضور فعال خواهند داشت. 

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول