اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله جوادی‌آملی:

آیت‌الله گلپایگانی منجی حوزه از بحران‌ها بود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله العظمی گلپایگانی گفت: آیت‌الله‌ گلپایگانی منجی حوزه از بحران‌ها بود.

آیت‌الله گلپایگانی منجی حوزه از بحران‌ها بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله عبدالله جوادی‌آملی در دیدار با اعضای ستاد کنگره بزرگداشت آیت الله گلپایگانی با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد علما اظهار کرد: طبق آیات و روایات لقب بقیة الله که مشهور است برای امام عصر(عج) تنها برای این امام همام نیست بلکه در فرهنگ اسلام علمای دین هم بقیةالله هستند، البته امام زمان در بالاترین و قله این صفت است.

وی افزود: طبق آیات و روایات باید یاد علما زنده نگه داشته شود و این وظیفه‌ای است که بر عهده ما قرار دارد.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه مشکلات جامعه را باید با احیای آثار علما برطرف کرد، مقایسه‌ای بین شهر نجف و مدینه انجام داد و گفت: هر چند در مدینه مرقد گرامی پیامبر اکرم (ص)، فاطمه الزهرا(س) و چهار نفر از معصومین وجود دارد اما خروجی و برکات مدینه را نمی‌توان با شهر نجف که تنها یک معصوم در آن وجود دارد مقایسه کرد و آنچه موجب شده است تا نجف اشرف رونق بگیرد به خاطر مدیریت فقها و علما بوده است در صورتی که در مدینه شاهد این موضوع نیستیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه گرامیداشت آیت‌الله العظمی گلپایگانی مایه فخر است ابراز داشت: این مرجع فقید دارای مقام والای شخصیتی در همه ابعاد بودند ولی آنچه به عنوان یکی از ویژگی‌های بارز ایشان مشهود است مدیریت منحصر به فرد این عالم ربانی در زمان بحران حوزه بود.

وی ادامه داد: این مرجع فقید در زمانی مدیریت حوزه‌ها را عهده‌دار بودند که کشور در تلاطم بود و حوزه‌های علمیه در بحران اساسی به سر می‌بردند. آن زمان ازهاری که فردی ارتشی و مقید به کشتار مردم بود در منصب نخست وزیر قرار داشت و در آن شرایط بحرانی که کشور دچار تلاطم بود این فقیه آگاه با صدور اطلاعیه‌ای وضعیت کشور را آرام کردند.

آیت‌الله جوادی‌آملی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای در آمل قیام کرده و شهید شده بودند و ما نیز وصیت‌نامه را نوشته و به خیل این مردم پیوسته بودیم ولی با صدور این اعلامیه یک نسخه آن را از طریق پسرم به فرماندار این شهر داده و گفتم حرف آخر ما این است.

وی تاکید کرد: اداره کشور در آن زمان که امام خمینی(ره) هم در ایران حضور نداشتند کار آسانی نبود بنابراین بنده هر وقت یاد آن دوران و مدیریت این عالم وارسته می‌افتم از خدا می‌خواهم تا او را با انبیاء محشور کند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول