اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای خواهرخواندگی یزد با یکی از شهرهای تونس

وزیر فرهنگ تونس وارد یزد شد

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ تونس امروز وارد یزد شد تا با حضور وی پیوند خواهرخواندگی یزد با یکی از شهرهای این کشور برقرار شود.

وزیر فرهنگ تونس وارد یزد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مهدی مبروک، ظهر امروز پس از ورود به شهر یزد، بر مزار چهارمین شهید محراب، آیت‌الله صدوقی حاضر شد و به مقام شامخ این شهید بزرگوار ادای احترام کرد.

وزیر فرهنگ کشور تونس همچنین به دیدار نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد رفت و پس از آن از بافت تاریخی یزد، کارخانجات کاشی و سرامیک و... بازدید خواهد کرد و سپس در مراسم ویژه‌ای که در هتل مشیر یزد برپاست شرکت خواهد کرد.

مهدی مبروک ساعتی پیش به دیدار آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد رفت.

آیت‌الله ناصری در این دیدار اظهار داشت: ما با مردم تونس و مبارزان تونس از سال‌های قبل از انقلاب ارتباط داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در نجف و مکه اعلامیه‌ها را به جوانان مبارز تونس می‌دادیم و آنها همواره همراهان خوبی برای مبارزان انقلابی ایران بودند.

ناصری، مردم تونس را مردمی سلیم دانست و اظهار امیدواری کرد: خداوند متعال مردم مبارز این کشور را در مسیری که انتخاب کرده‌اند، موفق و پیروز کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: آنچه که در مورد انقلاب‌های کشورهای اسلامی سبب نگرانی ما شده، رخنه افراطی‌ها به صفوف مسلمین است زیرا آنها درصد هستند تا در میان مسلمانان تفرقه ایجاد کنند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه این تفرقه‌ها ملی و مذهبی است، تصریح کرد: این تفرقه‌ها معمولا مردم را از مسیر انقلاب منحرف و آنها را سرگرم مسائل پیش پا افتاده می‌کند.

وی گفت: البته انقلابیون و مردم تونس به این مسئله واقف هستند و در حال پیش‌روی در مسیر درست و اصلی هستند، اما باید مراقب بود که افراطیون وارد صفوف مردم نشوند و با تندروی‌ها و افراط‌های خود، صفوف مردم را دچار آسیب نکنند.

ناصری اذعان داشت: مردم تونس مردمی فرهیخته هستند و دانشمندان بسیار بزرگی دارند و اکنون نیز در زمانی که کشورشان درگیر انقلابی عظیم است، به اصل و اساس انقلاب خود توجه دارند.

به گزارش فارس، مهدی مبروک، وزیر فرهنگ کشور تونس عصر امروز نیز از قاری برجسته قرآن و نفر برتر مسابقات بین‌المللی قرآن که امسال در کشور تونس برگزار شد، طی مراسمی تجلیل خواهد کرد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول