اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فرانسوا اولاند در دیدار با شاه سعودی تاکید کرد

لزوم حمایت تسلیحاتی از افراد مسلح و سازماندهی مخالفان سوریه

خبرگزاری فارس: رئیس جمهوری فرانسه روابط کشورش با عربستان را راهبردی خواند و بر لزوم حمایت تسلیحاتی از افراد مسلح در سوریه تاکید کرد.

لزوم حمایت تسلیحاتی از افراد مسلح و سازماندهی مخالفان سوریه

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری عربستان، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه بر روابط مستحکم کشورش با عربستان در زمینه های مختلف تاکید کرد.

وی پیش از ترک فرودگاه بین المللی ملک عبدالعزیز شهر جده، عربستان را شریکی راهبردی برای فرانسه توصیف کرد و گفت: این سفر در وهله اول برای تقویت روابط شخصی خودش با شاه عربستان و ایجاد اعتماد دوجانبه انجام شد.

اولاند تصریح کرد: این سفر همگرایی دیدگاههای بین فرانسه و عربستان را روشن کرد و در جریان آن شماری از مسائل در زمینه سوریه و لبنان و رویدادهای کنونی منطقه مورد بحث قرار گرفت و همسویی در دیدگاهها درباره مسائل و رویدادها وجود داشت.

اولاند در پاسخ به سوالی درباره تمایل فرانسه به تشکیل یک دولت و اعطای مشروعیت به مخالفان سوری گفت: باید یک شخصیت ایجاد شود که نماینده مخالفان سوری باشد و باید یک دولت تشکیل و یک شخصیت توافقی انتخاب شود و از روند دموکراتیک اطمینان حاصل شود و مخالفان خودشان را سازماندهی کنند و مشروعیت کسب کنند.

وی درباره موضوع فرانسه درقبال به اصطلاح مقاومت سوریه (افراد مسلح) گفت: باید قطعنامه ای از شورای امنیت سازمان ملل براساس قوانین بین المللی صادر شود با توجه به وتوی مکرر این قطعنامه ما باید به مخالفان کمک کنیم و باید دولتی موقت و جناح معارض سازماندهی شده ای وجود داشته باشد که به آن اعتماد کرده و سلاح بدهیم و تضمین کنیم که با این سلاح چه کاری صورت خواهد گرفت و چگونه بکار برده می شود؟

رئیس جمهوری فرانسه در دفاع از سیاست های این کشور در قبال سوریه گفت: این پاریس است که ابتکار عمل را بدست گرفت و شورای امنیت را مسئول دانست و این فرانسه است که مخالفان سوری را گردهم آورد و خواستار به رسمیت شناختن آن شد و دولت بشار اسد را به خاطر نقض قوانین محکوم کرد و کمک های پزشکی در اردن فراهم کرد.

فرانسوا اولاند دیروز در سفر به منطقه ابتدا به لبنان رفت و دیدار کوتاهی با میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان داشت و پس از آن راهی عربستان شد تا با مقامات این کشور درباره تحولات منطقه از جمله سوریه دیدار و گفت‌وگو کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول