اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد

شاخص 40 درصدی افزایش کشفیات سوخت در اصفهان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشفیات 40 درصدی کشفیات قاچاق سوخت در اصفهان خبر داد.

شاخص 40 درصدی افزایش کشفیات سوخت در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عبدالرضا آقاخانی پیش‌ از ظهر امروز در هفتمین نشست خبری خود با اشاره به حضور چشم‌گیر مردم در مراکز پلیس به عنوان مشاوره و تعامل با نیروهای پلیس اظهار کرد: در ماه گذشته افزایش 13 درصدی مشارکت و مشاوره مردم نسبت به ماه گذشته در پلیس مشاهده‌ شود، چنانکه تماس با سامانه 197 و حضور فیزیکی مردم نیز 17 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه این امر نشان از توجه مردم به پلیس دارد، افزود: سلسله عملیات امنیتی محلات برای ارتقای امنیت اجتماعی در مرکز و شرق استان و نظرخواهی در قبل، حین و بعد از عملیات نشان رضایت نسبی مردم نسبت به عملکرد پلیس دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان برخورد با جرائم مشهود، برخورد با معتادان ولگرد، جمع‌آوری معتادان و پاتوق افراد بیکار را از شاخصه‌هایی عنوان کرد که در این یک ماه در اصفهان صورت گرفته است.

وی برخورد با اتباع بیگانه بدون مجوز در سطح محلات را از دیگر اقدامات انتظامی در یک ماهه گذشته برشمرد.

* قاچاق سوخت شاخص کشفیات پلیس در ماه گذشته بوده است

آقاخانی تاکید کرد: اقدامات امنیتی موجب کاهش شش درصدی سرقت، 58 درصدی قتل در ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل و کاهش 48 درصدی جرائم تجاوزات به عنف شده است.

وی ادامه داد: در مجموع این اقدامات در کشفیات پلیس نیز مستقیماً تأثیرگذار بوده است به نحوی که از دو درصد افزایش شاخص کشفیات گرفته تا 4 هزار و 463 درصدی سوخت به عبارتی شاهد شاخص 40 درصدی کشفیات قاچاق سوخت در اصفهان نسبت به سایر کشفیات بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به بازار ارز و مسائل اقتصادی اخیر اظهار کرد: نبض بازار خرید و فروش ارز در مراکزی از جمله خیابان سپه اصفهان که البته مشکلاتی را در خرید و فروش ایجاد کردند.

وی در ادامه با اشاره به عملیات 110 پلیس طی تماس‌های مکرر مردم گفت: در این مدت شش ماهه با افزایش 9 درصدی عملیات توسط پلیس 110 روبرو بوده‌ایم.

آقاخانی در بحث دستگیری نیز از شاخص کشف مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان خبر داد و افزود: همچنین 73 درصد افزایش کشفیات قاچاق مواد مخدر داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: در بحث تصادفات درون و برون شهری نیز 48 درصد کاهش تصادفات درون شهری و 13 درصد کاهش تصادفات فوتی برون‌شهری داشتیم که در کل 32 درصد کاهش در این زمینه بوده است.

*تا پایان سال باید به شاخص 15 درصدی کاهش تصادفات فوتی برون شهری برسیم

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه این امر مورد مطلوب پلیس نیست، افزود: در کنترل کاهش تصادفات درون‌شهری خوب عمل شده اما در کاهش تصادفات برون شهری باید به مورد مطلوب 15 درصدی تا آخر سال برسیم.

وی همچنین در بخش برخورد اماکن عمومی و نظارت و کنترل بر اماکن گفت: تعداد 268 واحد صنفی بابت تخلفات پلمب و 18 هزار مورد واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفته است.

آقاخانی در بحث آموزش همگانی به مردم تصریح کرد: معاونت اجتماعی استان اصفهان 131 نمایشگاه در اصفهان برگزار کرد.

* 1400 مورد مشاوره در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها صورت گرفته است

وی با تاکید به اینکه مشاوره‌های پلیس بسیار در کاهش پرونده‌های قضایی موثر بوده است، گفت: یک هزار و 400 مشاوره در کلانتری و پاسگاه‌ها داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین از افزایش 11درصدی کشفیات مواد مخدر به صورت باندی در ورودی‌های شهر اصفهان خبر داد.

*بهره‌برداری از 5 پاسگاه و کلانتری در اصفهان تا پایان سال جاری

وی همچنین اضافه کرد: تا پایان سال جاری پنج رده انتظامی و کلانتری در اصفهان اضافه و تعداد کلانتری‌های استان اصفهان به بیش از 142 کلانتری و پاسگاه می‌رسد.

آقاخانی گفت: هفته گذشته کلانتری 12 خمینی‌شهر افتتاح شد و نیز هفته جاری کلانتری محمودآباد و هفته آینده کلانتری امیرآباد نجف‌آباد در اصفهان افتتاح می‌شود.

وی از تشکیل پرونده‌های قضایی طی شش ماهه گذشته در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های اصفهان خبر داد و گفت: یک‌میلیون و 400 پرونده در شش ماه گذشته در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها تشکیل شده که بیشتر این پرونده‌ها نزاع و درگیری بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین به 8 هزار پرونده جرائم اقتصادی اشاره کرد و افزود: در حوزه پلیس راهور نیز با توجه به تأکیدات قانون جدید بالغ بر 16 هزار پرونده جرائم راهنمایی و رانندگی داشتیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از کاهش جرائم خشن گفت: کم‌ترین پرونده در سرقت مسلحانه و قتل بوده که به دلیل تدابیر امنیتی و پیشگیری پلیس اتفاق افتاده است.

*مردم ماهواره‌های خود را تحویل ندهند، حکم قضایی برای جمع‌آوری می‌گیریم

آقاخانی همچنین به تأکیدات مصرانه جمع‌آوری تجهیزات ماهواره‌ای پلیس و برخورد با دارندگان ماهواره اشاره کرد و افزود: موضع پلیس همان موضع قبلی بوده و فقط شیوه کار تغییر کرده است.

وی افزود: به تمامی مکان‌ها و محل‌ها، خانه‌هایی که مجتمع مسکونی دارند دعوت‌نامه مکتوب داده‌ می‌شود که نسبت به تحویل ماهواره به پلیس اقدام و دستگاه دیجیتال را رایگان تحویل بگیرند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: اگر مردم به این قضیه بی‌توجهی کنند، با اجازه دستگاه قضایی ماهواره را گرفته و پرونده تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول