اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار پرند:

رویای ساخت ده‌ها هزار مسکن در پرند تحقق یافته است

خبرگزاری فارس: شهردار پرند گفت: با تلاش دولت و همت مسئولان ارشد استان تهران در بخش‌های مختلف، امروز رویای ساخت ده‌ها هزار واحد مسکن مهر در این شهر تحقق یافته است.

رویای ساخت ده‌ها هزار مسکن در پرند تحقق یافته است

فتحعلی همتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهر پرند اظهار داشت: در ابتدای انقلاب اسلامی جمعیت کشور حدود 35 میلیون نفر بود که این تعداد در اواخر دهه دوم انقلاب به بیش از 70 میلیون نفر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: زمانی که جمعیت یک کشور 2 برابر می‌شود، طبیعی است که باید امکانات و خدمات نیز به همین میزان افزایش یابد و در برخی از بخش‌ها به ویژه در اوایل دهه 80 مشکلات زیادی داشتیم.

شهردار شهر پرند افزود: یکی از مهم‌ترین این مشکلات مربوط به مسکن بود، به صورتی که با حرکت رو به رشد جمعیت، افزایش ازدواج‌ها و تعداد خانوارهای کشور، داشتن مسکن مستقل و شخصی برای بسیاری از خانواده‌ها به دغدغه اصلی تبدیل شده بود.

همتی گفت: با انتخاب دولت نهم، مسئولان امر پس از بررسی جامع و کامل مشکلات کشور به این نتیجه رسیدند که باید برای تامین مسکن مورد نیاز مردم اقدامی ضربتی و جهادی صورت گیرد که دولت‌های نهم و دهم در این راه عزم جدی داشته و طرح بزرگی با عنوان مسکن مهر را آغاز کردند.

وی ادامه داد: در ابتدا بسیاری از ناظران و کارشناسان معتقدند بودند که این طرح با شکست روبه‌رو می‌شود و یک دولت به تنهایی و ظرف مدت کوتاه 4 ساله و یا حتی 8 ساله نمی‌تواند چنین پروژه بزرگی را عملیاتی و نهایی کند.

شهردار پرند افزود: با همت مسئولان و دستگاه‌های مربوطه و همراهی و تعامل خوبی که خود مردم نشان دادند، امروز مسکن مهر در بسیاری از مناطق کشور به نتیجه رسیده و دیگر خانه‌دار شدن برای شهروندان آرزو و رویای دست ‌نیافتنی نیست.

*پرند به عنوان پایتخت مسکن مهر کشور شناخته می‌شود

همتی در پاسخ به این پرسش که سرنوشت طرح‌های متعدد مسکن مهر که در پرند از سال‌های قبل آغاز شده به کجا رسیده است، گفت: با توجه به اینکه بیش از 10 میلیون نفر از جمعیت فعال کشور در استان تهران و شهرستان‌های تابعه مستقر و ساکن هستند، طبیعی بود که این منطقه به مسکن بیشتری نسبت به دیگر استان‌ها نیاز داشته باشد.

وی افزود: به همین دلیل طرح‌ها و پروژه‌های بزرگی در استان آغاز شد که بخش عمده آنها در شهر پرند است و اجرا و نهایی شدن آنها حتی منجر به ارتقای ساختار پرند از بخش به شهر شد.

شهردار پرند تاکید کرد: اجرای ده‌ها هزار مسکن مهر در این شهر امروز تحقق یافته است و به همین دلیل از پرند به عنوان پایتخت مسکن مهر یاد می‌شود.

*ساخت 110 هزار مسکن مهر در شهر پرند

همتی ادامه داد: پروژه بزرگ مسکن مهر در شهر پرند برای ساخت بیش از 110 هزار واحد مسکونی طراحی شده است که با موفقیت مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

وی ادامه داد: این تعداد واحد مسکونی که در طول تاریخ بی‌نظیر بوده و بر اساس آمارها در اکثر کشورهای جهان نیز مشابه آن به سختی یافت می‌شود، در 7 فاز طراحی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

شهردار شهر پرند افزود: عملیات اجرایی 3 فاز نخست بر عهده شهرداری و 4 فاز دیگر بر عهده شرکت عمران پرند قرار داشت که بخش عمده و اصلی آن به طور کامل اجرایی شده است.

همتی تاکید کرد: از نقاط مثبت و مهم ساخت ده‌ها هزار واحد مسکونی در پرند این است که این واحدها پس تکمیل نهایی و برخورداری از خدمات شهری کامل مانند آب، برق، گاز و خدمات آموزشی و بهداشتی به مردم تحویل داده می‌شود.

وی افزود: با تعامل و همکاری مثبتی که میان شهرداری و دستگاه‌های مسئول وجود دارد، پروژه‌های مسکن مهر با جدیت و سرعت بسیار خوبی در پرند اجرایی شده و مردم در این زمینه رضایت بسیاری دارند.

*آغاز اجرای احداث دریاچه گردشگری در شهر پرند

شهردار پرند در پاسخ به پرسش دیگری که آیا واحدهای مسکن مهر پرند از نظر دسترسی به خدمات شهری و امکانات تفریحی، آموزشی، علمی، بهداشتی و پزشکی استاندارد وضعیت مناسبی دارند، گفت: به طور طبیعی هر کاری که تازه آغاز می‌شود، در ابتدا دارای مشکلات و نواقصی خواهد بود.

همتی اظهار داشت: بنابراین نباید این ادعا که مسکن‌های مهر پرند هیچ مشکلی ندارند را مطرح کرد، اما مسئولان و دستگاه‌ها در تلاش هستند تا بیشترین خدمات‌رسانی را به مردم و ساکنان پرند ارائه کنند و در این زمینه نیز آمارهای بسیار خوبی داریم که نشان دهنده تلاش بی‌وقفه در تحقق این مهم است.

وی افزود: یکی از پروژه‌های بسیار مهم و ارزشمندی که در حاشیه مسکن مهر 110 هزار واحدی پرند اجرا خواهد شد، احداث یک دریاچه گردشگری بوده که مراحل نخست آن انجام شده است.

شهردار پرند تاکید کرد: اجرای این پروژه و احداث یک دریاچه گردشگری تاثیرات بسیاری به ویژه در حوزه تامین آب شرب، کشاورزی و صنعتی پرند خواهد داشت و امیدواریم با جدیت لازم از سوی مسئولان و همراهی مردم در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

به گفته همتی، تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه عمرانی بزرگ در شهر جدید پرند، دستاورد مهم دیگری نیز در حوزه جذب توریست خواهد داشت که تحقق آن در توسعه و پیشرفت پرند نقش بسیار حیاتی و حساسی دارد.

وی در پایان تاکید کرد: شهرداری پرند طرح‌ و پروژه‌های عمرانی بسیاری در دست اجرا دارد که تحقق آنها نیازمند همراهی و تعامل بین دستگاهی، میان این سازمان با دستگاه‌ها و ادارات اجرایی است و امیدواریم همچون گذشته این روند تا رسیدن به اهداف نهایی ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ز10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول