اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

2 کارمند اداره امنیت ملی افغانستان در آمریکا ناپدید شدند+تصاویر

خبرگزاری فارس: در حالی که رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند دو مقام ارشد اطلاعاتی افغانستان در آمریکا ناپدید شده‌اند، مقامات افغان اعلام کرده‌اند این دو نفر از کارمندان عادی اداره امنیت ملی این کشور هستند.

2 کارمند اداره امنیت ملی افغانستان در آمریکا ناپدید شدند+تصاویر

به گزارش فارس به نقل از شبکه سی‌بی‌اس، «اف‌بی‌آی» در حال جستجو برای یافتن 2 تن از ماموران اطلاعاتی افغانستان است که گفته شده در واشنگتن ناپدید شده‌اند.

«سی‌بی‌اس» نوشته است که «محد فاروق غنی‌زاده» رئیس بخش ضدتروریسم و جرایم سازمان یافته و «علی‌بابا قاشی» معاون رئیس دپارتمان آمریکایی و اروپایی، هر دو، از کارمندان عالی‌رتبه اداره امنیت ملی افغانستان که آژانس اطلاعاتی این کشور است، به شمار می‌آیند. این دو نفر جمعه هفته گذشته در برابر هتل محل اقامت خود در واشنگتن و در حالی ناپدید شده‌اند که باید برای بازگشت به افغانستان، به فرودگاه می‌رفتند.

محد فاروق غنی‌زاده

 

علی بابا غاشی

غنی‌زاده و علی‌بابا برای شرکت در یک برنامه آموزشی پیشرفته موسوم به «برنامه مطالعات پیشرفته امنیتی مرکز جورج مارشال»، به آمریکا سفر کرده بودند. مرکز جورج مارشال مرکزی برای آموزش سران و مقامات رده بالای اطلاعاتی و امنیتی کشورهای عضو ناتو و متحدان آن است.

مقامات آمریکایی تلاش کرده‌اند ناپدید شدن این 2 مقام افغان را فارغ از مسائل امنیتی جلوه دهند. آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که این 2 احتمالا به دنبال پناهندگی بوده و به همین جهت به کانادا که قوانین مهاجرت آزادتری دارد، رفته‌اند.

امروز مقامات افغان به این خبر واکنش نشان داده و ناپدید شدن دو کارمند اداره امنیت ملی این کشور را تائید کرده‌اند، هرچند که گفته‌اند این دو نفر کارمندان عادی بوده و از مقامات ارشد نبوده‌اند.

«شفیق‌الله طاهری» معاون سخنگوی رئیس اداره امنیت ملی افغانستان در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته است: «تیم تحقیقات در این مورد ماموریت یافته و تحقیقات ما در جریان است. به محض اینکه نتایج نهایی تحقیقات را به دست بیاوریم، اعلام خواهیم کرد که دلایل ناپدید شده آن‌ها چیست. تاکنون گزارش مشخصی از پناهندگی آن‌ها به دست ما نرسیده است».

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول