اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

کابل به «گروه بین‌المللی بحران» هشدار داد/ احتمال اخراج کارکنان این گروه از افغانستان

خبرگزاری فارس: دفتر ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به گزارش‌های اخیر گروه بین‌المللی بحران در مورد افغانستان، فعالیت‌های این گروه را «مشکوک» و «مداخله‌جویانه» دانست و کارکنان این گروه را به اخراج، تهدید کرد.

کابل به «گروه بین‌المللی بحران» هشدار داد/ احتمال اخراج کارکنان این گروه از افغانستان

به گزارش فارس، گروه بین المللی بحران اخیرا در گزارشی در مورد شفافیت انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اظهار نگرانی کرده و گفته است که این انتخابات ممکن است در سایه زد و بندها و آشفتگی‌های سیاسی برگزار شود.

در پی انتشار این مطالب، «ایمیل فیضی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، انتشار این نوع گزارشات را مداخله گروه بین المللی بحران در امور افغانستان خواند و هشدار داد که درصورت نیاز، کارمندان گروه بین المللی بحران را از افغانستان اخراج خواهد کرد.

درگزارش این گروه آمده که «حامد کرزی» رییس‌ جمهور از نظر قانونی حق شرکت در انتخابات آتی را ندارد اما وی تلاش دارد تا در قدرت سیاسی این کشور سهم داشته باشد.

همچنین در گزارش این گروه عنوان شده است که حامد کرزی علاقمند دوام قدرت سیاسی خود است و باور چندانی به تأمین ثبات دراز مدت و نهادینه کردن روند سیاسی دموکراتیک در افغانستان ندارد.

به گزارش پایگاه خبری «بخدی» افغانستان، فیضی در گفت‌وگوبا «تلویزیون یک» افغانستان، با بی‌اساس خواندن این گزارشات گفت: گزارش گروه بین المللی بحران نشان می‌دهد که این گروه قصد دارد به نحوی زمینه را برای مداخله در انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان فراهم سازد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این گروه در افغانستان "مشکوک" و نگران کننده است، تأکید کرد که حکومت به صورت جدی فعالیت‌های این گروه را در افغانستان تحت نظر دارد.

گروه بین المللی بحران همچنین در گزارشی عنوان کرده بود که پس از خروج نظامیان ناتو از افغانستان در سال 2014 حکومت این کشور سقوط خواهد کرد.

این گروه هشدار داده که ممکن است پس از برنامه خروج، زمینه برای جنگ داخلی در افغانستان فراهم شود.

انتشار این گزارش، نگرانی‌های شدیدی را در افغانستان به دنبال داشت و وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که نظامیان این کشور توانایی کنترل اوضاع پس از سال 2014 را دارند و در این مورد هیچ نگرانی وجود ندارد.

با این حال، مدیر اداری گروه بین المللی بحران در افغانستان در واکنش به این اظهارات گفت که آنان دفتر مرکزی خود در «بروکسل» را در جریان واکنش تازه حکومت افغانستان قرار داده‌اند و این موضوع در دفتر مرکزی این گروه بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول