اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد قم:

ستاد شعر آئینی کشور در قم تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه مرکز و ستاد شعر آئینی کشور در قم تشکیل می‌شود، گفت: مقدمات و اساسنامه ستاد شعر آئینی تدوین شده است.

ستاد شعر آئینی کشور در قم تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید مرتضی اسماعیلی‌طبا در دوازدهمین کنگره ملی ادبیات غدیر ضمن تبریک عید ولایت اظهار کرد: بر اساس روایات اسلامی غدیر روز بخشش و هدیه، استجابت دعا و اتمام دین است.

وی با تاکید بر اینکه در غدیر خم بود که سرنوشت راه نجات بشریت تبیین شد تصریح کرد: کسانی که راه غدیر را انتخاب می‌کنند به سعادت می‌رسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه غدیر راه اصلی را از راه‌های نادرست نشان داد، خاطر نشان کرد: غدیر باید زنده نگه داشته شود.

اسماعیلی‌طبا با اشاره به اینکه هنر یکی از راه‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن غدیر را بزرگ نگه داشت اضافه کرد: تئاتر، فیلم‌نامه، خوش‌أنویسی و ادبیات بخش‌های مختلفی از هنر است که با سرمایه‌گذاری در آن‌ها به موضوع غدیر بیشتر می‌توان پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت اشعار فارسی و آئینی برای بزرگداشت غدیر به خوبی باید استفاده کرد تصریح کرد: نباید به موضوع غدیر کم‌توجهی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به ضرورت بزرگداشت موضوع غدیر برای انتقال به نسل‌های آینده خاطر نشان کرد: مرکز و ستاد شعر آئینی کشور در قم تشکیل می‌شود.

اسماعیلی‌طبا با تاکید بر اینکه اساس‌نامه ستاد شعر آئینی تدوین شده است، اظهار کرد: در آینده نزدیک اساس‌نامه ستاد شعر آئینی کشور به تایید سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد رسید.

وی تصریح کرد: شهر مقدس قم با محوریت حرم اهل بیت(ع) این ظرفیت را دارد تا دبیرخانه شعر آئینی در این محل فعالیت کند.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول