اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس مطرح کرد

سفارش‌ رهبری به وحدت حقیقت مسلم است/ وحدت تنها راه عبور از مشکلات

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش دشمنی‌ها و فشارهای غرب به خاطر عظمت ملت ایران است و اگر ایرانی‌ها یک ملت معمولی بودند، حتی در مورد آن صحبت نمی‌کردند.

سفارش‌ رهبری به وحدت حقیقت مسلم است/ وحدت تنها راه عبور از مشکلات

به گزارش خبرنگار فارس از اصفهان، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای فریدون‌شهر در جمع آزادگان و خانواده‌های شهدا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و تاکید معظم‌له بر حمایت از تولید داخلی اظهار کرد: کشور ما از واردات زیاد ضرر کرده است، ما استعدادهای زیادی داریم و باید به سمت تولید داخلی برویم، چرا که در این صورت اشتغال تضمین و مانع تورم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه احیای امکانات، توان ملی کشور را بالا می‌برد، گفت: زمانی می‌توانیم از این گردنه عبور کنیم که استعدادها شکوفا شود.

* خودکفایی کشاورزان و دامداران در دستور کار مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا ایجاد ظرفیت‌های صنعتی در کنار کشاورزی ارزش افزوده را بالا می‌برند، افزود: اگر کارخانه‌هایی که چرخه کشاورزی را تکمیل می‌کنند، ایجاد شود به کشاورزی کمک می‌شود.

وی تصریح کرد: همان‌طور که فروش نفت خام خوب نیست، در محصولات کشاورزی نیز چنین است.

لاریجانی با اشاره به اینکه یکی از مفاهیم اقتصاد مقاومتی خودکفایی در کشاورزی و محصولات دامی است، تاکید کرد: تحریم‌های همه جانبه اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران آخرین شگرد آمریکایی‌ها است و مقاومت در این بخش به معنی این است که با تدبیر و برنامه‌ریزی در اقتصاد عمل شود و منابع به تولید و کشاورزی سوق داده شود و کشاورزان به کشت علاقمند شوند.

وی با یادآوری مشکلات گندم‌کاران گفت: در مجلس 850 میلیارد تومان بیمه صندوق کشاورزان را افزایش دادیم و در بودجه سال آینده نیز خودکفایی کشاورزان و دامداران را باید مورد توجه قرار دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به کشاورزان و دامداران بیان کرد: به این قشر از جامعه توصیه می‌کنم از بنیه‌های تعاونی استفاده کنند و ما هم برای این بخش‌ها تسهیلات ویژه قائل می‌شویم.

* نقدینگی زیاد مشکل اصلی اقتصاد کشور

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نابسامانی‌های اخیر در بازار ارز گریزی زد و گفت: دولت تلاش می‌کند به بازار آشفته ارز نظم دهد تا بیش از این گرانی به وجود نیاید.

لاریجانی ادامه داد: در مجلس نیز برای جلوگیری از افزایش نقدینگی مصوبه‌ای گذراندیم که نقدینگی را کنترل می‌کند و آن را به سمت تولید سوق می‌دهد و 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی به کشاورزان اختصاص داده می‌شود، البته این یک موضوع استثنا تلقی می‌شود، چرا که منابع صندوق توسعه ملی باید ارزی هزینه شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور نقدینگی زیاد است که اگر این نقدینگی به سمت تولید برود، اشتغال ایجاد می‌کند افزود: برای صنایع نیز شرایط فراهم‌شده تا نقدینگی به سمت تولید سوق داده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین مجلس اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها را به سال آینده موکول کرد، چرا که استدلال ما این است که گران کردن گاز، برق، آب و بنزین در شرایط فعلی در حد تحمل مردم نیست.

*سفارش‌های رهبری در مورد وحدت یک حقیقت مسلم است

وی همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با لزوم وحدت بین مردم و مسئولان اظهار کرد: سفارش‌های رهبری در مورد وحدت یک حقیقت مسلم است، چرا که ما در سختی‌ها بیشتر به وحدت نیاز داریم و این موضوع باید بین مردم و مسئولان لحاظ شود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه هر قوه‌ای در چارچوب قانون باید وظیفه خود را انجام دهد، گفت: وظیفه قوه مجریه این است که خدمات را در اختیار مردم قرار دهد و قوه مقننه مراقبت کند که مسئولان اجرایی کارشان را درست انجام دهند و قوه قضائیه نیز امر نظارت را بر عهده دارد.

*مجلس به قوای دیگر کمک می‌کند

وی تاکید کرد: تمامی قوای سه‌گانه باید کار خود را انجام دهند نه اینکه با دعوا و کشمکش، اختلاف‌ها را به میان مردم جامعه بکشانند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس به قوای دیگر کمک می‌کند و اگر قانونی می‌خواهند برایشان تصویب می‌کند تا بتوانند وظایف خود را با موفقیت به انجام برسانند.

وی با تاکید بر اینکه در سال اقتصاد مقاومتی باید مردم را وارد اقتصاد کرد، افزود: بنابراین هر طرح و لایحه‌ای که این موضوع را دنبال کند، مجلس برای تصویب آن کمک می‌کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه کمک‌کردن مجلس به معنای نپرسیدن سئوال یا استیضاح مسئولان توسط نمایندگان نیست، گفت: سوال و استیضاح راهی است که باعث اقتدار ملی می‌شود اگر درست از آن استفاده شود، مناسب است، البته یک امر حتمی نیست اما در صورت لزوم و تعلل مسئول یا وزیری باید از این ابزار استفاده شود.

وی با بیان اینکه داشتن وحدت کلمه حول شعارهای انقلاب اسلامی، اهل مجاهدت‌بودن و سازش نداشتن با استکبار به ویژه با آمریکا سه رکن مد نظر امام(ره) بود، تاکید کرد: حال اگر کسی فکر کند که راه امام را طی می‌کند، اما در یکی از این سه مقوله مهم دچار لغزش است، به حقیقت ولایت فقیه چنگ نزده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیمودن این راه نیازمند برنامه و وحدت نظر و پیروی از رهبری و همگرایی ملی است.

وی در مورد فشارهای غرب و آمریکا به ایران در چند ماه گذشته اظهار کرد: سخت‌گیری‌هایی که آمریکایی‌ها در چند ماه اخیر نسبت به ملت ایران دنبال کردند و اروپایی‌ها نیز از آن تبعیت کردند به دلیل عظمت جایگاه ملت ایران است، اگر ملت ایران یک ملت معمولی بود، حتی در مورد آن صحبت نمی‌کردند.

لاریجانی تصریح کرد: معتقدم جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که مقابل دیکتاتوری بین‌المللی، استراتژی درست و رفتار مسئولانه‌ای داشت و کشورهای عربی خود را به خواب زدند و تسلیم شدند و برخی کشورهای دیگر مانند روسیه، آلمان و فرانسه نیز که در هنگام اشغال عراق سر و صدایی به پا کردند، راه تسلیم را در پیش گرفتند.

وی با اشاره به اشغال عراق توسط آمریکا گفت: آمریکا مغلوب جنگ با عراق بود، چرا که پس از کشتن یک میلیون عراقی مجبور شدند، این کشور را ترک کنند، البته خودشان را بزک کردند و خارج شدند که به پرستیژشان خیلی برنخورد.

*ایران خدمت بزرگی به ملل جهان کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران خدمت بزرگی به ملل جهان کرد که زیر بار یک دیکتاتوری بین‌المللی نرفت چرا که ما شرایط دنیا را تغییر دادیم و علت بغض امروز آمریکایی‌ها از ملت ایران به همین دلیل است اما ما از این مرحله هم عبور می‌کنیم.

وی تصریح کرد:در صورتی‌که همت‌ها مثل گذشته و روحیه‌ها مجاهدانه و ولایت‌پذیر باشد و تدابیر رهبری را به درستی اجرا کنیم و وحدت کلمه داشته باشیم، از سنگلاخی که راه انداختند، به فضل خدا عبور می‌کنیم.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول