اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

برداشت‌های شخصی از دین ریشه بسیاری از انحرافات است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کسانی که برای فراگیری معارف دین از این معارف برداشت‌های شخصی می‌کنند و از اهل ذکر فرا نمی‌گیرند دچار انحراف شده و این برداشت‌های شخصی از دین عامل بسیاری از انحرافات است.

برداشت‌های شخصی از دین ریشه بسیاری از انحرافات است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سیدمحمد حسینی ظهر امروز در مراسم شکرانه دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که در محل تالار نور مشهد مقدس برگزار شد، با بیان اینکه باید هنرمنداژن و فرهیختگان کشور هر چه سریعتر نسبت به تولید آثار برای جشنواره یازدهم اقدام کنند، اظهار داشت: جشنواره امام رضا (ع) کار بسیار ارزشمندی است که در کشور انجانم شده و سال به سال پویاتر، فراگیرتر و با کیفیت‌تر از سال گذشته انجام می‌گیرد؛ امسال نیز در این دوره از جشنواره کارهای علمی حوزوی و پژوهشی بسیاری انجام شده و استانهای بیشتری همکاری کردند بنابر این در دوره یازدهم باید فراگیرتر و پویاتر از این دوره همگان فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه جشنواره امام رضا (ع) نباید هیچ وقفه‌ای داشته باشد، افزود: حال که این جشنواره به این مرحله رسیده است نباید به آنچه که هستیم اکتفا کنیم بلکه باید با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر همواره گام‌های بلندتری را برداریم. تا بتوانیم در موضوعاتی مختلف در جشنواره یازدهم آثار فاخرتر و ارزشمندتری را ارائه دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تولید آثار سینمایی هنری و پویانمایی فاخر زمانبر است از همه مسئولان و هنرمندان خواستاریم تا از هم اکنون همت کرده و در دوره یازدهم شاهد برنامه‌های جذابتر و تاثیرگذارتری باشیم.

حسینی در ادامه خواستار ارتقای غنای محتوایی یازدهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) شد و تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت‌های کشور در بخش‌های مختلف برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر یازدهمین دوره جشنواره کمک گرفته و استفاده کنیم. همچنین باید در دوره یازدهم دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی حضور پررنگتری داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پیروی از فرهنگ و معارف اهل‌بیت (ع) رمز سعادت انسانهاست اظهار داشت: ما ائمه اطهار (ع) را یک نور واحد می‌دانیم که باید همواره از آموزه‌های فراوان آنها بهره گرفته و رسالت خود را در راستای پیروی از فرهنگ و معارف ائمه اطهار (ع) را انجام دهیم.

وی افزود: حب به اهل‌بیت (ع) اساس اسلام است. باید در اسلام‌شناسی و معارف ناب الهی به معارف اهل‌بیت (ع) تکیه شود چرا که می‌بایست معارف دینی و الهی را از اهل ذکر فرا بگیریم.

حسینی متذکر شد: این در حالی است که شاهد بودیم کسانی که در طول تاریخ نسبت به این امر مهم بی‌توجه بودند و برداشت‌‌های شخصی خود را از دین مبنا قرار می‌دادند این عامل سبب انحراف آنها شده است. چرا که برداشت‌های شخصی از دین ریشه انحرافات است. در حالی که می‌بایست معارف الهی را از اهل ذکر و یا همان اهل‌بیت (ع) فرا گرفت.

وی در خاتمه تصریح کرد: قرآن‌شناس‌ترین افراد نیز اهل‌بیت عصمت و طهارت هستند پس باید مبنای فراگیری ما نسبت به معارف الهی اهل‌بیت (ع) باشند.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول