اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

رئیس شورای مجاهدین افغانستان:

لشکر مجاهدین آماده دفاع از افغانستان است

خبرگزاری فارس: «محمد اسماعیل» وزیر انرژی و آب افغانستان اعلام کرد در صورت نیاز، پس از سال 2014 نیروی نظامی مجاهدین حاضر است از افغانستان دفاع کند.

لشکر مجاهدین آماده دفاع از افغانستان است

به گزارش فارس، محمد اسماعیل‌خان این سخنان را در مراسم گردهمایی ده‌ها تن از سران مجاهدین و هزاران تن از افراد وابسته به گروه‌های جهادی که در ولایت «هرات» برگزار شده بود، مطرح کرد.

وی در این گردهمایی از برنامه خروج نظامیان ناتو از افغانستان استقبال کرد و گفت که مجاهدین پس از این از نظامیان افغان حمایت خواهند کرد.

رئیس شورای مجاهدین افغانستان گفت: پس از این ما از ارتش و پلیس ملی خود حمایت می‌کنیم و در صورت ایجاد کوچکترین ضعف، لشکر احتیاط (مجاهدین) آماده هستند تا از کشور خود دفاع کنند.

وی افزود: تعداد اعضای لشکر احتیاط چند میلیون نفر است و به گفته وی پس از 2014 آماده تأمین امنیت و کمک به نیروهای امنیتی افغانستان هستند.

محمد اسماعیل گفت: در یازده سال گذشته، تبلیغات مسمومی بر علیه مجاهدین صورت گرفته است.

وی هشدار داد: در صورتیکه مجاهدین از قدرت سیاسی افغانستان کنار زده شوند، هیچ نظامی در افغانستان موفق نخواهد بود.

وزیر انرژی و آب افزود که رئیس جمهور آینده افغانستان باید از مجاهدین باشد.

اسماعیل خان در مورد شرایط رئیس جمهور آینده گفت که وی باید اندیشه باز و تجربه جهادی داشته باشد و از منافع مجاهدین دفاع کند.

با این حال، محمد اسماعیل از نامزد خاصی که مورد تأیید تمامی گروه‌های مجاهدین باشد نام نبرد اما گفت: که در این خصوص مشورت‌های لازم صورت می‌گیرد.

به نقل از «بخدی نیوز» در گردهمایی مجاهدین که در منطقه‌ای موسوم به شهرک مجاهدین «شهرک رباشان» شهر هرات برگزار شد، بیش از ده هزار نفر شرکت کردند.

هدف از این گردهمایی انسجام بین مجاهدین و فرماندهان جهادی در ولایت‌های هرات، «فراه»، «غور»، «بادغیس»، «نیمروز»، «هلمند» و «فاریاب» خوانده شده است.

محمد اسماعیل از چهره‌های مطرح «حزب جمعیت اسلامی» است و از نفوذ گسترده‌ای در غرب افغانستان برخوردار است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول