اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حائری شیرازی:

کرسی علوم انسانی به منزله تنگه احد است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر جایگاه ظریف و کلیدی علوم انسانی در فلسفه وجودی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: کرسی علوم انسانی در کشور ما به منزله تنگه احد در جنگ احد است.

کرسی علوم انسانی به منزله تنگه احد است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری قم، آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی در دیدار مسئولان پارک علم و فناوری قم با بیان اینکه نظریه ولایت فقیه درباره امور اقتصادی کشور اجرا نشده است، گفت: دشمن هنوز از لحاظ اقتصادی روی ما تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه ما در استفاده از تجربه غرب در علم‌آموزی مشکلی نداریم گفت: آنچه که نباید اتفاق بیفتد به کارگیری علوم غربی در کشور اسلامی ماست.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باید کرسی‌های علوم انسانی در کشور شکل گرفته و تداوم یابد افزود: تنها در صورتی که بتوانیم کرسی‌های علوم انسانی را در دانشگاه‌ها فتح کنیم به رستگاری عظیم دست یافته و در سایه آن دیگر مشکلات مادی و معنوی جامعه برطرف می‌شود.

وی با ارائه تحلیلی منشأ و ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی را نبود نگاه عمیق علمی عنوان کرد و گفت: اگر استخراج و استنتاج علوم انسانی از طریق و مسیر قرآن صورت می‌گرفت اکنون شاهد این همه مشکلات ریز و درشت در جامعه نبودیم.

آیت‌الله حائری‌شیرازی با بیان اینکه تعریف انسان در تحلیل تجارب انسانی دخیل است گفت: اگر به قرآن رجوع کنیم تعریف ما از انسان با تعریف کنونی و غربی کاملا فرق داشته و نگاه ما به انسان و نوع مؤلفه‌ها و فعالیت‌هایی که می‌کند به تمام معنا دگرگون خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه و دیگر مراکز علمی تنها در سایه انتقادپذیری و ارائه نظریات جدید رشد می‌کند گفت: مسئله نقد و نقض در اسلام بسیار مهم است به طوری که بسیاری از علما و فقهای صاحب سبک و سلوک ما اهل رد و نقض بوده‌اند و بی‌جهت زیر بار یک نظریه و حرف نمی‌رفتند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه ظریف و کلیدی علوم انسانی در فلسفه وجودی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در جنگ سرنوشت‌ساز احد پیامبر مکرم اسلام به نیروهای خود تاکید کردند در صورت پیروزی یا شکست به هر قیمتی که هست باید تنگه احد حفظ شود که نشد و حزب اسلام شکست خورد؛ در شرایط امروز کرسی علوم انسانی در کشور ما به منزله تنگه احد در جنگ احد است.

انتهای پیام/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول