اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی:

گناه بر کسی که محبت علی را داشته باشد، وارد نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: در یک سلسله روایات آمده است که اگر محبت ولایت در وجود کسی باشد سیئات به او ضرر نمی‌زند.

گناه بر کسی که محبت علی را داشته باشد، وارد نمی‌شود

حجت‌الاسلام سید مهدی میرباقری در گفت‌وگو با فارس در افتتاحیه پنجمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر اظهار کرد: در بسیاری از روایات آمده است؛ که اگر حب امام در وجود مومن باشد هرگز نمی‌تواند محبت به گناه داشته باشد. گناه ظاهر او را آلوده می‌کند لکن به باطن و درون او نمی‌تواند رسوخ کند و لطمه بزند.

وی افزود: وقتی محبت ولایت به لایه‌های درونی مومن وارد شود، حب گناه به باطن او آسیبی نمی‌رساند. بلکه تنها ظاهر او مسخر طاغوت و ابلیس می‌شود و باطن او همواره روشن است و از گناه لذتی نمی‌برد چرا که همواره ندامتی درونی او را سرزنش می‌کند، محبت امام سرچشمه تمام خوبی‌ها است.

حجت الاسلام میرباقری در ادامه گفت: نعمتی که خدا به ما عنایت فرموده این است که عشق ولایت در وجود ماست، این نعمت به مومنین عطا شده است و مومنین کسانی هستند که در هیچ کاری از سر حیرت عبور نمی‌کنند، ورود و خروجشان سیر در وادی نور است. مومن خودش سرچشمه حیات است، نهری است متصل به سرچشمه حیات و معصومین سرچشمه حیات‌اند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی افزود: تمام معارف قرآن بر مدار ولایت است،‌هیچ آیه‌ای در قرآن کریم نیست که بطن آن به ولایت ورود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حقیقت دین الهی توحید است ادامه داد: توحید الهی در تمام عالم جاری است و این جریان حقیقت دین است و اخلاص در توحید اخلاص در ولایت است؛ اگر حلقه اتصال توحید و شریعت را بردارید کسی نه به توحید می‌رسد و نه شریعتش مثمر ثمر خواهد بود.

میرباقری افزود: پیغمبر در غدیر حلقه اتصال را ایجاد کرد و با این حلقه اتصال توحید در تمام صحنه‌ها جریان یافت و اگر این حلقه اتصال را بردارید شریعت نیز به کار نمی‌آید؛ کاری که ثقیفه کرده است این حلقه اتصال را برداشته که نه به شریعت می‌رسد نه به توحید. شریعت در ولایت معنا می‌شود و هم توحید از آن طریق محقق می‌شود.

وی گفت: حقیقت توحید در حیات انسان‌ها جاری نمی‌شود اگر غدیر را نشناسید. آنچه در باب ولایت مطرح است این است که ولایت چیزی در عرض توحید نیست؛ تحقق توحید در عرصه دنیا است.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول