اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هزینه تبلیغات تلویزیونی اوباما و رامنی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت

خبرگزاری فارس: در حالی که کارشناسان انتخاباتی آمریکا پررنگ شدن نقش پول در انتخابات آمریکا را تضعیف‌کننده دموکراسی در این کشور می‌دانند، گزارش شده اوباما و رامنی تاکنون بیش از ۶ میلیارد دلار صرف تبلیغات تلویزیونی کرده‌اند.

هزینه تبلیغات تلویزیونی اوباما و رامنی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی فرانسه، هزینه‌ای که تاکنون نامزدهای انتخاباتی آمریکا برای تبلیغات تلویزیونی صرف کرده‌اند از مرز 6 میلیارد دلار عبور کرد.

بر اساس این گزارش، اکثر این پول از منابع بیرونی که به عنوان «کمیته‌های اقدام سیاسی» شناخته شده‌اند، تأمین شده است.

یکی از مباحثی که در آسیب‌شناسی انتخابات آمریکا در میان کارشناسان داخلی این کشور مطرح است، نقشی است که منابع مالی و سرازیر شدن پول به جریان انتخابات آمریکا در تضعیف دموکراسی و تعیین رئیس‌جمهور و نمایندگان کنگره این کشور دارد.

به گفته این کارشناسان، جریان فعلی انتخابات آمریکا به گونه‌‌ای است که نامزدهای انتخاباتی بیش از آنکه برای جلب آرای مردم تلاش ‌کنند، هدفشان را ایجاد لابی‌های نیرومند برای تأمین منابع مالی‌ لازم جهت کنترل کانال‌های تبلیغات قرار می‌دهند.

گفته شده است قانون جدید انتخاباتی آمریکا که انتخابات سال 2012 برای اولین بار بر اساس آن برگزار می‌شود، از جمله عوامل زیربنایی دخیل در اهمیّت‌دهی مفرط به نقش پول و پررنگ کردن دیدگاه‌های قشر ثروتمند آمریکا در انتخابات این کشور است.

دادگاه عالی آمریکا در پرونده «سیتیزنز یونایتد در برابر کمسیون انتخابات فدرال» حکم کرد افرادی که از طریق شرکت‌های سهامی، اتحادیه‌ها یا کمیته‌های اقدام سیاسی (SuperPAC) فعالیت انتخاباتی می‌کنند می‌توانند به کمپین‌های تبلیغاتی کمک‌های نامحدود مالی ارائه نمایند.

بر اساس قوانین جدید دادگاه عالی آمریکا، هر موسسه قانونی می‌تواند به هر میزانی که دوست دارد پول خرج کند تا کانال‌های تبلیغاتی را کنترل کرده و بر انتخابات رئیس جمهور آمریکا و اعضای کنگره این کشور اثر گذارده و حتّی، چنانکه منتقدان می‌گویند آن را «دیکته» کند.

انتهای پیام/د.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول