اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سودان پیشنهاد اتحادیه آفریقا درباره منطقه مورد مناقشه «ابیی» را رد کرد

خبرگزاری فارس: دولت سودان پیشنهاد اتحادیه آفریقا برای حل اختلاف خود با سودان جنوبی بر سر منطقه نفت‌خیز و مورد مناقشه ابیی را رد کرد.

سودان پیشنهاد اتحادیه آفریقا درباره منطقه مورد مناقشه «ابیی» را رد کرد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، دولت سودان پیشنهاد «تابو امبکی»، میانجی اتحادیه آفریقا بین دو سودان برای حل اختلافات فیمابین، درباره منطقه مورد مناقشه ابیی را رد کرد.

الحاج آدم یوسف، معاون رئیس جمهور سودان و رئیس دایره سیاسی حزب کنگره ملی حاکم بر این کشور در جمع خبرنگاران تصریح کرد: دولت خارطوم پیشنهاد اتحادیه آفریقا درباره منطقه ابیی را نپذیرفته است چرا که این پیشنهاد با توافق دو سودان درباره چگونگی قطعی کردن پرونده این منطقه و آینده آن تناقض دارد.

تابو امبکی دیروز چهارشنبه در نشست شورای صلح اتحادیه آفریقا پیشنهادهایی را درباره منطقه مورد مناقشه ابیی و مناطق پنج گانه مرزی مورد اختلاف بین سودان با سودان جنوبی مطرح کرد.

آمریکا پیشتر پیشنهاد میانجیگر اتحادیه آفریقا را مطرح کرده بود که خواستار ایجاد برگزاری همه‌پرسی درباره این منطقه در اکتبر سال آینده شده بود اما دولت خارطوم با آن مخالف است و روسیه نیز پیشنهاد دیگری مبنی بر تقسیم این منطقه بین سودان و سودان جنوبی مطرح کرده است که دولت جوبا با این پیشنهاد مخالف است.

رهبران دو سودان در 27 سپتامبر گذشته چند توافقنامه همکاری و امنیتی بین دو کشور را پس از چهار روز مذاکرات فشرده در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی به امضا رساندند.

این در حالی است که هنوز برخی مسائل مهم و حساس از جمله منطقه ابیی و ترسیم مرزها همچنان حل نشده باقی مانده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول