اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد

کشف 39 هزار قلم دارو در یکی از مسافرخانه‌های قم

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان قم از کشف بیش از 39 هزار و 800 قلم داروهای گوناگون از یک مسافرخانه در قم خبر داد.

کشف 39 هزار قلم دارو در یکی از مسافرخانه‌های قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مجتبی احمدزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به دقت بالا در نظارت کارشناسان اداره نظارت بر مواد داروی دانشگاه علوم پزشکی و اماکن استان قم اظهار کرد: در گشت مشترک که بین اداره نظارت بر مواد دارویی دانشگاه علوم پزشکی و اماکن صورت گرفت 39 هزار و 825 قلم از انواع داروهای ایرانی که به صورت غیرمجاز نگهداری می‌شد کشف و ضبط شد.

وی افزود: این داروها متعلق به یکی از مسافرانی بود که این داروها را از استان‌های دیگر به قم آورده بود و درون یکی از اتاق‌های این مسافرخانه نگهداری می‌کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان قم به چگونگی کشف و ضبط این داروها اشاره و ابراز کرد: گزارشات متعددی از سوی مردم به این اداره صورت گرفت که بازرسان و کارشناسان به همراه مأموران اداره اماکن نیروی انتظامی در این مکان حاضر شدند و این میزان دارو را کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه داروهای کشف شده به صورت غیر مجاز نگهداری می‌شد تصریح کرد: شخصی که داروها را به صورت غیر مجاز نگهداری می‌کرد تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر نمایندگی مجوز پخش دارو در استان قم و پروانه ساخت برای این داروها ارائه نکرده است.

احمدزاده بیان کرد: ارزش تقریبی داروهای کشف شده بیش از 100 میلیون ریال ارزیابی شده است که پرونده این شخص متخلف برای بررسی‌های بیشتر در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه بازرسان و کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی و اداره امور دارو و مواد اعتیادآور آماده راهنمایی مردم در ارتباط با موضوعات گوناگون هستند اظهار کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه سئوال، انتقاد، پیشنهاد و یا شکایت در زمینه دارویی را در هر ساعتی از شبانه‌روز با شماره 6706443 در میان بگذارند و مشاوره‌های لازم را از کارشناسان دریافت کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان قم اضافه کرد: علاوه بر شماره ثابت اعلام شده شماره پیغام‌گیر 6162644 نیز به صورت شبانه‌روزی برای طرح شکایات، انتقادات و پیشنهادات عموم همشهریان پیش‌بینی شده است.

احمدزاده با تاکید بر برخورد جدی حوزه غذا و داروی علوم پزشکی قم با همکاری دستگاه قضایی با متخلفان حوزه سلامت خاطر نشان کرد: با هر کسی که به هر وسیله‌ای سلامت شهروندان را با خطر مواجه کند به شدت برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول