اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد واحد قائمشهر:

انتقال پیام ولایت در دانشگاه‌ها نیازمند شیوه‌های جدید است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر با اشاره به تشکیل کانون غدیر در دانشگاه آزاد قائمشهر گفت: کانون غدیر شیوه نوینی برای انتقال پیام ولایت است که نیازمند به‌کارگیری شیوه‌های خلاقانه است.

انتقال پیام ولایت در دانشگاه‌ها نیازمند شیوه‌های جدید است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، محمدرضا باقرزاده  بعدازظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی واحد قائمشهر که با حضور معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های منطقه 3 برگزار شد، با اشاره به شخصیت حضرت علی(ع) به عنوان امام اول مظلوم عالم افزود: عید غدیر در بین ما شیعیان به اندازه شخصیت مظلوم امیرالمومنین(ع) غریب و مظلوم است و در این مورد  کار یا فعالیتی در خور و شایسته صورت نگرفته است.

باقرزاده اذعان داشت: اندیشه غدیر استمرار آرمان‌های و حیانی و رسالت نبوی است و پیام و پیامد آن تبیین و عینیت بخشیدن به خط‌مشی اسلام است.

دبیرهم‌اندیشی اساتید منطقه 3 در پیرامون تشکیل کانون غدیر در واحد قائمشهر افزود: تشکیل کانون غدیر در دانشگاه یک شیوه نوین و بدیع در انتقال پیام ولایت است، اما به‌کارگیری شیوه‌های خلاقانه در روند فعالیت‌های علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و مطبوعاتی دراین کانون ضروری و اجتناب‌ناپذیر است که باید  به عنوان نخستین انتظار از کانون غدیر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد قائمشهر به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه از دریچه مدیریت و فرایند رو به رشدی که ایجاد می‌کند اشاره و خاطرنشان کرد: امروز رکن اساسی سرمایه اجتماعی و پیشرفت در ایران اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است و از آنجایی که این سرمایه با سه عنصر آگاهی، اعتماد و مشارکت در منابع انسانی همراه است اثرات مثبت و بهینه‌ای را در جامعه ایجاد می‌کند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های منطقه در مورد اهمیت مسأله غدیر و عید ولایت گفت: ماجرای غدیر صرفاً یک جریان تاریخی نیست بلکه جریانی است که در وجوه مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، دنیوی و اخروی ما ساری و جاری است.

حجت‌الاسلام عباسعلی غفاری به سه  نگاه اساسی و کلیدی و جدایی‌ناپذیر در حوزه‌های دانشگاهی با عناوین آموزش، پژوهش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: این سه مورد در تعیین کارکردهای فرهنگی اهمیت بسزایی دارند.

غفاری در پایان خواستار برنامه‌ریزی‌های دقیق و کارساز فرهنگی برای دانشجویان شد.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول