اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تصویب توافقنامه ترانزیت هوایی سوئد به افغانستان در سنای روسیه

خبرگزاری فارس: شورای فدراسیون(سنای) روسیه امروز توافقنامه بین‌المللی با دولت سوئد در مورد استفاده از خاک روسیه برای ترانزیت هوایی نیروها و تجهیزات نظامی سوئد به افغانستان را تصویب کرد.

تصویب توافقنامه ترانزیت هوایی سوئد به افغانستان در سنای روسیه

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، شورای فدراسیون روسیه امروز، چهارشنبه توافقنامه بین‌المللی با دولت سوئد درد خصوص ترانزیت هوایی نیروها و تجهیزات نظامی به افغانستان از طریق خاک روسیه که سند آن در تاریخ 11 اکتبر سال 2011 به امضاء رسیده بود را مورد تصویب قرار داد.

این توافقنامه پایه و اساس ارائه امکانات از سوی دولت روسیه برای ترانزیت تجهیزات و فناوری‌های نظامی و همچنین نیروهای نظامی و پرسنل غیرنظامی نیروی هوایی سوئد به افغانستان از طریق حریم هوایی این کشور خواهد بود.

بر اساس این توافنامه، در زمان ترانزیت تجهیرات و فناوری‌های نظامی، هواپیماهای حامل حتما باید به منظور بازرسی محموله در خاک روسیه توقف داشته باشند، ولی در زمان ترانزیت افراد نیازی به توقف وجود ندارد.

در این سند همچنین یادآوری شده است که دولت سوئد متعهد می‌شود که عملیات ترانزیت از خاک روسیه صرفا در راستای اهداف منظور شده در توافقنامه صورت خواهند گرفت و طرف روسی این حق را دارد که اگر ترانزیت تجهیزات و نیروهای نظامی سوئد به افغانستان در جهاتی برخلاف اهداف مندرج در توافقنامه اجرا شود، آن را متوقف کند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول