اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی لرستان خبر داد

آغاز برداشت کدوی تخم کاغذی در خرم‏آباد

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی لرستان از آغاز برداشت کدوی تخم کاغذی در خرم‏آباد خبر داد.

آغاز برداشت کدوی تخم کاغذی در خرم‏آباد

به گزارش خبرگزاری فاس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بهروز بهاروند گفت: کدوی تخم کاغذی یکی از گونه‎های گیاهان دارویی است که از نظر عملکرد و ارزش اقتصادی و سازگاری با اقلیم لرستان بسیار حائز اهمیت است.

وی با اعلام اینکه مقدار 10 هکتار از این محصول در خرم‎آباد کشت شده، ادامه داد: در سال‎های گذشته با کاشت آزمایشی این محصول در سطوح کوچک اقدام شد، اما در سال جاری این گیاه ارزشمند در شهرستان کشت شده و از نظر عملکرد و کیفیت محصول نتایج بسیار خوبی به دست آمده و پیش‎بینی شده مقدار 700 کیلوگرم در هر هکتار برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی لرستان عنوان کرد: سازمان جهادکشاورزی استان جهت توسعه این محصول که در پیشگیری و درمان بیماری‎های مجاری ادراری نقش تعیین‎کننده‎ای دارد، مشروط به تعهد شرکت‌های داروسازی جهت فرآوری و استحصال دارو از این گیاه، آمادگی خود را به منظور اعطای تسهیلات و سایر کمک‎های فنی و اعتباری اعلام کرده است.

لازم به ذکر است استان لرستان در حال حاضر دارای 357.25هکتار گیاهان دارویی است که سالیانه 4149.5تن محصول خام از این مزارع برداشت می‎شود.

انتهای پیام/ح30

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول