اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گلوب‌اند‌میل:

طوفان «سندی» اوباما را به مرحله بحران کشانده است

خبرگزاری فارس: در شرایطی که انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با وقوع ابرطوفان سندی همزمان شده، یک روزنامه کانادایی در گزارشی با اشاره به پیامدهای منفی این طوفان گزارش کرد که ابرطوفان «سندی»، اوباما را به مرحله بحران کشانده است.

طوفان «سندی» اوباما را به مرحله بحران کشانده است

به گزارش فارس به نقل از روزنامه کانادایی «گلوب‌اندمیل»، ابرطوفان سندی به «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا یک فرصت انتخاباتی بی‌سابقه داده تا در این زمان بحرانی از خود غیرت نشان دهد و رقیب خود «میت رامنی» را از دور رقابت‌های انتخاباتی خارج کند.

بر اساس این گزارش، در شرایطی که یک هفته تنها به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا زمان باقی مانده است، چگونگی کنترل ابرطوفان سندی می‌تواند به پیروزی یا شکست اوباما منتهی شود.

«جولیان زلیزر» استاد دانشگاه علوم سیاسی دانشگاه پرینستون در خصوص این ابرطوفان گفت: این بحران اوباما است که باید آن را اداره کند. اگر به خوبی بتواند آنرا کنترل کند و به نظر یک رهبر جسور به نظر بیاید، بدون شک یک پوئن مثبت برای او ثبت خواهد شد.

ابرطوفان سندی منجر شد تا اوباما و رامنی کمپین‌های انتخاباتی خود که قرار بود روز دوشنبه برگزار شود را لغو کنند زیرا این طوفان به اندازه‌ای شدید بود که قبل از آنکه حدود ساعت 20:00 دوشنبه به وقت محلی وارد نیوجرسی شود، در 10 ایالت آمریکا اعلام وضعیت فوق‌العاده شد.

«باراک اوباما» روز دوشنبه در گزارش خود درباره آمادگی برای وقوع طوفان در کاخ سفید گفت: انتخابات بدون هیچ خللی برگزار خواهد شد، اولویت شماره یک اطمینان حاصل کردن از این مسئله است که ما زندگی مردم را نجات دهیم. مسئله مهم درباره آمریکا این است که چه زمانی ما از شرایط سختی همچون شرایط کنونی رهایی می‌یابیم. ما همه در کنار هم هستیم.

برخی از تحلیلگران می‌گویند که از تأثیر احتمالی طوفان سندی بر رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مطمئن نیستند. واکنش جسورانه اوباما به این طوفان می‌تواند سپاسگزاری رأی‌دهندگان را به همراه داشته باشد اما این طوفان همچنین می‌تواند احساسات منفی رأی‌دهندگان را برانگیزاند.

بر اساس این گزارش، لغو انتخابات زودهنگام در ایالاتی که تحت تأثیر این طوفان قرار گرفته‌اند در واقع مانعی برای اوباما به وجود آورده است زیرا او تلاش داشت تا با این روش تا جایی که ممکن است قبل از روز برگزاری انتخابات، بسیاری از رأی‌دهندگان را که نمی‌توانند به دلایلی در روز انتخابات رأی‌دهند، به پای صندوق‌های رأی بکشاند.

تحلیلگران همچنین معتقدند که وقوع طوفان سندی می‌تواند، تعداد مشارکت رأی‌دهندگان آمریکا را در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور کاهش دهد به ویژه آنکه حضور بسیاری از اقشار کم‌درآمد جامعه آمریکا که بیشتر به سمت دموکرات‌ها گرایش دارند، در این انتخابات احتمالا به دلیل وقوع طوفان کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول