اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اهدای اعضای پیکر جوان 30 ساله

3 بیمار در اهواز و شیراز حیات دوباره یافتند

خبرگزاری فارس: امروز با اهدای اعضای پیکر جوان 30 سالۀ مرگ مغزی، کلیه‌ها و کبد وی در اتاق عمل پیوند بیمارستان گلستان اهواز اهدا شد.

3 بیمار در اهواز و شیراز حیات دوباره یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی بیمارستان گلستان، دکتر عباس چنانه مدیر مرکز پیوند اعضاء این بیمارستان اظهار داشت: امروز با اهدای اعضای پیکر جوان 30 ساله‌ای، جواد 22 ساله و عبدالکریم 38 ساله کلیه دریافت کردند و کبد هم توسط دکتر امین بحرینی، فوق تخصص جراحی پیوند بیمارستان گلستان به مرکز پیوند کبد بیمارستان نمازی شیراز فرستاده شد.

وی افزود: در مهرماه امسال به علت سوانح شدید رانندگی پنج مورد مرگ مغزی گزارش شد، اما متأسفانه با وجود پیگیری‌های هماهنگ کننده‌های پیوند اعضاء بیمارستان گلستان، خانواده‌ها به اهدای عضو رضایت ندادند.

مدیر مرکز پیوند اعضاء بیمارستان گلستان اهواز ادامه داد: ما از همشهریان و هم استانی‌های عزیز خواهشمندیم، هنگامی که خدای ناکرده، برای بیماری، مرگ مغزی اتفاق می‌افتد، والدین و سرپرست متوفی را به اهدای عضو تشویق کنند تا با اهدای عضو، جان دوباره به بیماران نیازمند بخشیده شود.

چنانه همچنین گفت: بیشتر افرادی که دچار مرگ مغزی می‌شوند، به علت تصادف‌های رانندگی است که امیدواریم هموطنان ما با رعایت قوانین راهنمایی رانندگی از بروز حادثه‌ها جلوگیری کنند.

وی به اقدامات انجام شده برای فرهنگسازی اشاره کرد و افزود: در هفته گذشته سلسله مباحث طرح آموزش و سلامت با حضور مربیان دبیرستان‌های اهواز برگزاری شد که بخشی از این همایش مربوط به فرهنگ سازی اهدای عضو در مدارس اهواز بود.

چنانه افزود: در این مراسم تفاوت کما و مرگ مغزی تشریح شد و با اهدای بروشورهای آموزشی به آموزگاران اهواز برای گسترش و برنامه ریزی ارتقای فرهنگ اهدا از طریق مدارس برنامه‌ریزی شد.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی اهدای عضو از مرگ مغزی در قالب طرح آموزش و سلامت ادامه خواهد یافت و معلمان آموزش و پرورش اهواز مطالب آموخته شده را به دانش آموزان انتقال خواهند داد.

انتهای پیام/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول