اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اعلام همبستگی مصری‌ها با دولت و ملت سودان/قدردانی خارطوم از مواضع قاهره

خبرگزاری فارس: وزیر اطلاع‌رسانی سودان مواضع رسمی و مردمی مصر در اعلام همبستگی با دولت و ملت سودان در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی به صنایع نظامی خارطوم را ستود.

اعلام همبستگی مصری‌ها با دولت و ملت سودان/قدردانی خارطوم از مواضع قاهره

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، «احمد بلال عثمان» وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی سودان و جانشین دبیر کل حزب اتحاد دموکراتیک این کشور مواضع دولت و ملت مصر در قبال سودان را ستود و تاکید کرد مصر شایسته ایفای نقش فعال در منطقه است.

این وزیر سودانی پس از دیدار با هیئتی از مصر که به خارطوم سفر کرده است بر موضع مصر در مخالفت با تجاوز رژیم صهیونیستی به مجتمع نظامی یرموک تاکید کرد.

احمد بلال عثمان گفت: سودان در گذشته از نقش مصر بی‌نصیب بود اما پس از به ثمر نشستن انقلاب در مصر این کشور جایگاه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود در سودان و دیگر کشورهای آفریقایی و عربی بازیافت و این مژده نیکی برای سودان است.

وزیر اطلاع‌رسانی سودان در پاسخ به این سوال که هیئت مصری حامل چه پیامی از سودان برای کشورشان خواهند بود گفت: هیئت مصری حامل این پیام خواهد بود که سودان منزوی و تنها نیست و نمی‌توان نسبت به آن جسارت یا اهانتی را مرتکب شد و تجاوز رژیم صهیونیستی موجب شد که همه ملت‌های عربی به ویژه ملت مصر با سودان اعلام همبستگی کنند و در کنارش باشند.

احمد بلال عثمان افزود: حمله اسرائیل برای تضعیف سودان و تحریک جنبش‌های مسلح در این کشور صورت گرفت چرا که اسرائیل از نقش پیش آهنگی سودان در منطقه آگاه است بنابراین از گروه‌های مسلح و جدایی‌طلب حمایت می‌کند.

وزیر سودانی از کشورهای عربی و اسلامی خواست در برابر دشمن مشترک صهیونیستی متحد شوند.

* اعلام همبستگی احزاب و اتحادیه‌های مصری با ملت و دولت سودان

هیئت ملی مصر متشکل از نمایندگان احزاب و اتحایه‌های این کشور نیز که به خارطوم سفر کرده است ضمن محکوم کردن تجاوز اسرائیل به کارخانه اسلحه سازی یرموک بر حمایت از ملت و دولت سودان تاکید کرد.

جمال عبدالسلام، رئیس هیئت ملی مصر بر حمایت ملت مصر از ملت سودان تاکید کرد و گفت: تجاوز اسرائیل به مجتمع صنایع نظامی یرموک تجاوز به امنیت و حاکمیت ارضی سودان بوده است.

وی دلیل سفر هیئت به خارطوم را نیز اعلام همبستگی با دولت و ملت سودان و بیان مفاهیم برادری و دوستی مصری‌ها برای برادران سودانی خود دانست.

این هیئت از نمایندگان هفت حزب مصری از جمله آزادی و عدالت، سازندگی و توسعه، الوسط و چند حزب و اتحادیه دیگر تشکیل شده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول