اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یکی از رهبران جنبش عمل اسلامی بحرین در گفت‌وگو با فارس:

رژیم‌های عربی خلیج فارس از شهرکسازی صهیونیستی حمایت می‌کنند

خبرگزاری فارس: یکی از رهبران جنبش عمل اسلامی بحرین با بیان اینکه بیداری اسلامی پرده از روابط رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس با رژیم صهیونستی برداشت، ‌از حمایت مالی این رژیم‌ها از شهرکسازی صهیونیستی در فلسطین اشغالی خبر داد.

رژیم‌های عربی خلیج فارس از شهرکسازی صهیونیستی حمایت می‌کنند

«راشد الراشد» از رهبران جنبش عمل اسلامی بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با اشاره به اطلاعاتی که «باری لاندو» خبرنگار آمریکایی درباره روابط حکومت عربستان با رژیم صهیونیستی و توافق آنها مبنی بر تامین مالی هزینه ترور دانشمندان هسته‌ای ایران از سوی ریاض گفت: روابط  نظام حاکم بر عربستان سعودی با محور غرب به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه موضوع جدیدی نیست و این انقلاب‌های بیداری اسلامی بود که از همان آغاز خود این موضوع را عیان و آشکار کرد.

وی افزود: روابط عربستان با محور غرب به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی دیگر همچون گذشته پنهان نیست و از پرده برون آمده است، بنابراین این گونه اطلاعات که «باری لاندو» خبرنگار آمریکایی فاش کرده را نباید عجیب بدانیم و آمریکا نیز خودش از افشای این‌گونه روابط ابایی ندارد. اکنون تصاویر و اطلاعات ارتباط مسئولان سعودی با رژیم صهیونستی نیز منتشر شده است.

الراشد در ادامه با بیان اینکه اطلاعات فاش شده از سوی خبرنگار آمریکایی بازخورد داخلی برای آمریکا دارد خاطر نشان کرد: شاید سخنانی که این روزنامه‌نگار آمریکایی زده و اطلاعاتی که درباره روابط اطلاعاتی عربستان با آمریکا و رژیم صهیونیستی فاش کرده بازخورد داخلی داشته باشد و برای افکار عمومی آمریکا بیان شده اما باید گفت که افکار عمومی آمریکا اهمیتی به اتفاقات منطقه اسلامی ما نمی‌دهند.

وی افزود: آمریکا اکنون در بحران اقتصادی وخیمی به سر می‌برد بنابراین فاش کردن این اطلاعات از سوی برخی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران آمریکایی اهمیتی برای مردم آمریکا ندارد و کسی به آنها گوش نمی‌دهد. این‌گونه اطلاعات برای مردم منطقه ما مهم است.

ترس حاکمان عرب از سرنگونی

الراشد به ترس و وحشت رژیم های حاکم بر کشورهای حوزه خلیج فارس از سرنگونی اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل مهم ارتباط حکومت‌های حوزه خلیج فارس با محور غربی به رهبری آمریکا این است که پس از وقوع بیداری اسلامی و انقلاب در کشورهای عربی بویژه در بحرین و یمن آنها ترسیده‌اند و بیم آن دارند که سقوط کنند. امروز ما حتی می‌بینیم که داخل شبه جزیره عربستان‌،کویت و حتی در امارات متحده عربی  تظاهرات برگزار می‌شود. این اتفاقات باعث شده است که نظام‌های حاکم بر کشورهای حوزه خلیج فارس به رهبری عربستان سعودی پرده از روابط خود با محور غرب بردارند.

فریب ملت‌های عرب از سوی رژیم‌های حاکم بر کشورهای حوزه خلیج فارس

رهبر جنبش عمل اسلامی بحرین به موضوع فریب ملت های عرب و مسلمان از سوی رژیمهای حاکم بر کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره و تاکید کرد: نظامهای حاکم بر حوزه خلیج فارس هم ملتهای خود و هم ملتهای مسلمان را فریب می‌دهند زیرا به گونه‌ای خود را نشان می‌دهند که در کنار فلسطین هستند و از حق بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمینشان دفاع می‌کنند.

وی در ادامه آرمان فلسطین را مسئله اصلی و دغدغه مهم امت اسلامی خواند و افزود: ادعاهای سران عرب مبنی بر دفاع از آرمان فلسطین دروغی بیش نیست.

سرمایه گذاری کشورهای حوزه خلیج فارس در شهرکسازی صهیونیستی

الراشد در ادامه تصریح کرد که حاکمان کشورهای حوزه خلیج‌فارس در سرزمینهای اشغالی سرمایه گذاری کرده‌اند. آنها حتی شهرکهای یهودی‌نشین که در سرزمینهای فلسطین اشغالی ساخته می شود را تامین مالی می‌کنند، آنها این کار را بر خلاف همه توافقنامه‌های که به امضا رسیده و سازمان ملل نیز آنها را تایید کرده است، انجام می دهند؛ توافقنامه هایی که تاکید می‌کند همه شهرکسازیها در سرزمین های اشغالی سال 1967 باید متوقف شود.

این مخالف برجسته بحرینی  در ادامه گفت: ما می بینیم که امیر قطر روابط گرم خود را با رژیم صهیونیستی پنهان نمی‌کند و نیز نظام حاکم بر عربستان از طریق «بندر بن سلطان» با رژیم صهیونیستی ارتباط دارد و اینها هزینه شهرکهای یهودی را تامین می‌کنند.

الراشد تاکید کرد که رسانه‌ها بسیار زیاد در مورد روابط صمیمانه «بندر بن سلطان» با لابی صهیونیستی در آمریکا سخن گفته‌اند و تحولاتی که در دنیای عرب اتفاق افتاده است بسیاری از این روابط را که پنهان بود، عیان کرد و پرده از روابط پنهانی این رژیم ها که خود را حامی مسئله فلسطین می دانند، برداشت.

رمز بقای حاکمان حوزه خلیج فارس حمایت آمریکاست

الراشد با اشاره به افول خاندان حاکم بر عربستان گفت: رژیم عربستان سعودی رو به افول است و سیاست‌های این رژیم درهم و برهم شده است، این کشور اکنون شاهد درگیری شدید میان نوادگان ملک عبدالعزیز بر سر کرسی پادشاهی است.

وی افزود: این نظام و نظامهای حاکم بر کشورهای حوزه خلیج فارس اختیاری از خود ندارند، آنها تحت سیطره مستقیم آمریکا هستند، اگر چنین نبود حکومت آل خلیفه در بحرین دیری نمی‌پایید که پس از آغاز انقلاب و اعتراض‌های مردم بحرین از هم فرو می‌پاشید. اعتراض‌هایی که از 14 فوریه آغاز شد.

رهبر جنبش عمل اسلامی درباره حمایت آمریکا برای بقای رژیم های مستبد حوزه خلیج فارس گفت: آمریکا جایگزینی برای نظام های حاکم بر کشورهای حوزه خلیج فارس ندارد. رمز ادامه حکومت های حوزه خلیج فارس ادامه حمایت های آمریکا از آنهاست. این نظامها مشروعیت ندارند آنها با انتخابات و خواست مردمی روی کار نیامده‌اند بنابراین هرگونه اعتراض مردمی آنها را متزلزل می‌کند.

آموزش نیروهای سرکوبگر عربی در کشورهای غربی

الراشد با اشاره به نقش غرب در آموزش  نیروهای امنیتی حوزه خلیج فارس تاکید کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس از سالها پیش نیروهای امنیتی خود را برای آموزش به کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و انگلیس می فرستند. اکنون و به دنبال شعله‌ور شدن آتش اعتراضهای مردمی و انقلابها و تظاهراتهای مردمی علیه نظامهای حاکم بر منطقه نیز، اعزام نیروهای امنیتی کشورهای حوزه خلیج فارس برای آموزش در کشورهای غربی تشدید شده است.

وی افزود: غرب به دنبال آن است که منافع و امتیازات خود در منطقه را حفظ کند. غربیها به خوبی می‌دانند که دموکراسی در این کشورها وجود ندارد و دیکتاتوری مطلق حاکم است اما آنها از دموکراسی واقعی می‌ترسند تا مبادا نفت این منطقه را از دست دهند.خاندانهای حاکم بر حوزه خلیج فارس با اراده ای غربی آمریکایی بر مردم این کشورها حکومت می کنند.غربی‌ها برای غارت این ثروتها از خاندان حاکم بر کشورهای حوزه خلیج فارس حمایت می‌کنند.

جدیدترین تحولات بحرین

الراشد درباره اوضاع و تحولات کنونی بحرین نیز گفت: ادامه انقلاب بحرین و استمرار اعتراضات مردمی به مدت بیش از یک سال و نیم و تشدید آن، باعث تعمیق جدایی اراده مردمی از نظام حاکم شد. نظام حاکم بر بحرین فضای امنیتی ایجاد کرده و تلاش می‌کند امر واقع را از طریق سرکوب و زور و نه از طریق مشروعیت مردمی تحمیل کند و همین برای انقلاب بحرین بس است که اراده مردمی از حاکمیت جدا کرده و میان مشروعیت مردمی و مشروعیتی که با زور و با اسلحه تحمیل می شود، تمایز ایجاد کرده است.

این رهبر انقلابیون بحرینی با اشاره به حضور نیروهای غربی و عربی برای سرکوب اعتراضات مردمی بحرین گفت: ما اکنون شاهد ایستادگی مردم بحرین در برابر فشارهای حاکمیت و محاصره بحرین هستیم .در بحرین از همه جای جهان از جمله آمریکا و انگلیس کارشناسان نظامی و امنیتی حضور دارند و عربستان نیز نیروهای سپر جزیره را برای سرکوب این انقلاب فرستاده است.

الراشد در ادامه تصریح کرد: در بحرین کارشناسان نظامی امنیتی و جاسوسی کشورهای مختلف در رفت و آمدند.با وجود این ملت بحرین همچنان به خواست خود برای تغییرات دموکراتیک در کشور استوار هستند و مصرند. انقلاب بحرین دوگانگی نظام بین‌الملل را به منصه ظهور رساند.

وی در پایان تاکید کرد: انقلاب بحرین ادامه دارد و روز به روز تشدید می‌شود و فشارهای امنیتی و سرکوب حاکمیت تا کنون نتوانسته است که مردم را به زانو در بیاورد و مردم را به خانه‌هایشان برگرداند. هماهنگی غرب با نظام های حاکم بر حوزه خلیج فارس برای شکستن اراده مردم تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است. این اراده ملتهاست که در نهایت پیروز می‌شود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول