اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره صنعت، معدن و تجارت

طرح شبنم در رامهرمز اجرا شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رامهرمز از اجرای طرح رهگیری کالاهای وارداتی در سطح عرضه موسوم به طرح «شبنم» در این شهرستان خبر داد.

طرح شبنم در رامهرمز اجرا شد

سیامک نوذری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامهرمز اظهار داشت: طرح شبنم مخفف شبکه بازرسی و نظارت مردمی است که طراحی زیر ساخت فنی و اجرایی پروژه توسط شرکت خدمات انفورماتیک (وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت) تهیه و با هدف کمک به طرح تحول اقتصادی رونمایی و تنها سامانه‌ای است که می‌توان از آن به عنوان شناسنامه الکترونیک کالا استفاده کرد.

وی مزایای این طرح را کاهش احتمال خرید کالای تقلبی، اطمینان نسبت به برخورداری کالا از کیفیت اعلام شده، حمایت از تولید داخلی و وارد کنندگان قانونی، جلوگیری از تولید و توزیع کالای جعلی و شناسایی فروشندگان و عوامل توزیع کالای قاچاق نام برد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رامهرمز اقلام مشمول این طرح را در مرحله اول شامل لوازم خانگی، رایانه، ملحقات تجهیزات پزشکی، اقلام آرایشی و بهداشتی و اسباب بازی اعلام کرد و افزود: همه وارد کنندگان نمایندگان رسمی و صاحبان کالاهای موجود در انبارهای غیر صنعتی موظفند با ارائه اسناد و مدارک مثبته گمرکی واردات رسمی نسبت به تکمیل فرم (الف) درخواست کد رهگیری شبنم و اعلام نوع و تعداد کالای خود اقدام نمایند.

نوذری همچنین بیان داشت: واحدهای صنفی اعم از عمده‌فروش و خرده‌فروش نیز موظفند با مراجعه به اتحادیه صنفی مربوطه نسبت به تکمیل فرم درخواست کد رهگیری شبنم فرم (ب) و اعلام نوع و تعداد کالاهای خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: از این پس، همه کالاهای مشمول طرح که فاقد کد رهگیری شبنم هستند جمع‌آوری و پس از ضبط کالا و تشکیل پروند موضوع به محاکم تعزیرات حکومتی ارجاع می‌گردد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول