اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کارشناسان اقتصادی آمریکا برآورد کردند

زیان روزانه 10 میلیارد دلاری توفان سندی به اقتصاد آمریکا

خبرگزاری فارس: کارشناسان اقتصادی بر این باورند که توفان سهمگین سندی روزانه بیش از 10 میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا زیان و ضرر وارد خواهد کرد.

زیان روزانه 10 میلیارد دلاری توفان سندی به اقتصاد آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی تیکر ، وقوع توفان سندی همراه با بارش باران سنگین و جاری شدن سیل در ایالت نیوجرسی همراه شده است . این توفان با سرعت 85 مایل در ساعت سواحل شرقی آمریکا را در نوردیده است . بر اساس این گزارش مرکز ملی توفان های آمریکا نسبت به خطر وقوع توفان در نیویورک ویرجینیا کانتیکت و پنسیلوانیا هشدار داده است .

بر این اساس پیش بینی می شود زندگی بیش از 60 میلیون نفر از مردم آمریکا تحت تاثیر توفان سندی قرار بگیرد و میزان خسارات ناشی از این توفان به بیش از 2 تا 100 میلیارد دلار خواهد رسید .

این گزارش حاکی است صدها مدرسه ، مرکز دولتی ، فروشگاههای بزرگ و رستوران در مناطفق مختلف آمریکا به تعطیلی کشیده شده است . کلیه خدمات مترو و اتوبوس های شهری نیویورک متوقف شده است و شهر نیوجرسی نیز خدمات حمل و نقل عمومی را به طور کامل متوقف کرده است .

بورس نیویورک نیز روز دوشنبه تعطیل شد . آخرین باری که بورس نیویورک به علت بدی شرایط آب و هوایی تعطیل شده بود مربوط به 27 سپتامبر 1985 میلادی است .

بیش از 7500 پرواز در فرودگاههای آمریکا لغو شده است و هزاران مسافر در فرودگاههای مختلف این کشور سرگردان شده اند . توفان آیرین نیز در سال 2011 میلادی بیش از 15 تا 20 میلیارد دلار خسارت بر اقتصاد آمریکا وارد کرده است .

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول