اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تجلیل دانش‌آموزان از بانوی شهیده ابرکوه

خبرگزاری فارس: دانش‌آموزان ابرکوهی با حضور در گلزار شهدای ابرکوه، یاد بانوی شهیده ابرکوهی را به عنوان الگویی زینب‌گونه گرامی داشتند.

تجلیل دانش‌آموزان از بانوی شهیده ابرکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، دانش‌آموزان مدارس راهنمایی دخترانه شهیده پروین روحی و ابتدایی شهید سید احمد صحافی به همراه مربیان خود با حضور در گلزار شهدای این شهرستان ضمن ادای احترام به این بانوی شهیده با وی میثاق بستند که راه ارزشی او را دنبال کنند.

شهیده فاطمه پروین روحی تنها شهید حادثه خونین مکه از شهرستان ابرکوه است.

وی بانویی نیکوکار بود و آرزوی او در سفر نخست به مکه به همراه همسرش، زیارتی دوباره از محل درآمد خیاطی خود و شهید شدن در این شهر بود که در سفر دوم به هر دو آرزوی خود رسید.

این شهیده از فعالان راهپیمایی‌های قبل از انقلاب بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با کمیته امداد امام خمینی (ره) در راه یاری رساندن به نیازمندان همکاری داشت.

وی همچنین در پشت جبهه نیز به یاری رزمندگان می‌پرداخت و دعای توسل او در روزهای سه‌شنبه برای پیروزی رزمندگان اسلام همیشه در خانه برقرار بود.

وی با وجود اینکه از خانواده متولی بود، خیاطی را به عنوان شغل دنبال می‌کرد و عواید آن را به طور عمده در امور خیر و کمک به محرومان هزینه می‌کرد و خاطرات بسیاری از فعالیت‌های او نقل می‌شود که تعدادی از آنها در زندگی داستانی او در کتاب "عطر سنجد" آمده است.

نهم مرداد ماه سال 1366 و در مراسم برائت از مشرکان در مکه مکرمه، روح پاک فاطمه پروین روحی که در اول مهر ماه سال 1335 به دنیا آمده بود، در سن 31 سالگی به عرش اعلی عروج کرد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول