اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

مقامات ایساف: هیچ مسئولیتی در قبال حفاظت افغانستان در برابر تهدیدات خارجی نداریم

خبرگزاری فارس: مقامات ایساف با اعلام اینکه هیچ مسئولیتی در قبال حفاظت افغانستان در برابر حملات دشمنان خارجی ندارند این مسئله را در حوزه فعالیت خود ندانستند.

مقامات ایساف: هیچ مسئولیتی در قبال حفاظت افغانستان در برابر تهدیدات خارجی نداریم

به گزارش فارس، «کانتر کتز» سخنگوی نظامی ایساف در نشست خبری امروز خود در کابل گفت: در جریان اولین کنفرانس بن در خصوص افغانستان، ‌مقامات افغان پیشنهاد کردند که حفاظت از مرزهای افغانستان به اعلامیه این نشست ضمیمه شود اما هیچ وقت این کار صورت نگرفت.

وی گفت: زمانی که مأموریت ایساف در افغانستان آغاز شد، ‌این پیشنهاد ضمیمه نشده بود و ‌به همین دلیل، حفاظت از مرزهای افغانستان در برابر دشمنان خارجی، جزء مأموریت‌های ما نیست و ایساف هیچ مسئولیتی در این رابطه ندارد.

وی افزود: رفت و آمد طالبان در مرزهای افغانستان و پاکستان، برای ما نیز باعث نگرانی است زیرا آنها در این مناطق پایگاه‌های امنی برای خود ساخته‌اند.

وی در ادامه یادآور شد که ایساف به گفت‌وگوهای خود با مقامات پاکستانی و نیروهای امنیتی افغانستان برای حل این مشکل و رفت و آمد شورشیان در مرزهای هر 2 کشور ادامه خواهد داد.

سخنگوی ایساف افزود: مأموریت این نهاد محصور به خاک افغانستان است و مبارزه با تروریسم و لانه‌های آنان، تنها در محدوده افغانستان انجام می‌پذیرد.

به نقل از «جمهور نیوز»، کتز با انتقاد از حمله روز عید قربان در ولایت «فاریاب» ‌این حمله را نشانه بی‌احترامی به عید دانست.

سخنگوی ایساف در خصوص رفت و آمد طالبان در مرز پاکستان و افغانستان، آن را چالش بزرگی خواند و خاطر نشان کرد: اگر همه خواستار صلح دائمی در افغانستان هستند، باید عکس العمل مثبتی از جانب 2 طرف نشان داده شود.

این اظهارات مقامات ایساف در حالی است رئیس جمهور و سایر مقامات افغان همواره ادعا کرده‌اند که لانه‌های اصلی تروریست‌ها در خارج از مرزهای افغانستان قرار دارد و جنگ باید به این نقاط کشانده شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول