اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات اسرائیلی‌ها علیه مهاجران آفریقایی ساکن تل‌آویو

خبرگزاری فارس: اسرائیلی‌ها با برگزاری تظاهراتی در تل‌آویو، خواستار اخراج مهاجران و پناهجویان آفریقایی ساکن سرزمین‌های اشغالی شدند.

تظاهرات اسرائیلی‌ها علیه مهاجران آفریقایی ساکن تل‌آویو

به گزارش فارس به نقل از شبکه یورونیوز، صدها نفر از اسرائیلی‌ها شب گذشته با حضور در خیابان‌های تل‌آویو خواستار اخراج مهاجران آفریقایی شدند.

بنا بر آمارهای رسمی، در چند سال گذشته حدود 60هزار آفریقایی از طریق مرزهای صحرایی با مصر در جست‌وجوی کار وارد اسرائیل شده‌اند.

کابینه رژیم‌صهیونیستی نیز با حضور سیاه‌پوستان در اسرائیل مخالف است و تاکنون رفتارهای بسیار تبعیض‌آمیزی را با این افراد داشته است.

دو هفته قبل سیاه‌پوستان ساکن اراضی اشغالی تظاهراتی را برگزار کردند و به نژادپرستی اسرائیلی‌ها اعتراض کردند. این تظاهرات در اعتراض به نژادپرستی صهیونیست‌ها و اقدام «الی ییشای» وزیر داخلی اسرائیل مبنی بر زندانی کردن 15هزار پناهجوی سودانی، در تل‌آویو برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات دست‌نوشته‌هایی حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود: «به جای مراقبت، نژادپرستی دیدیم» و «اخلاق یهودی کجاست؟».

با وجود این تظاهرات «ییشایی» اعلام کرد که قصد ندارد در تصمیم خود مبنی بر بیرون کردن پناهجویان تجدید نظر کند. وی همچنین تبعه‌های سودانی را تهدید کرده و گفته است اینکه خود سودانی‌ها از اسرائیل خارج شوند برای آنها بهتر از این است که وزارت داخلی اسرائیل آنها را به اجبار اخراج کند.

نژادپرستی اسرائیلی‌ها تنها محدود به سیاه‌پوستان آفریقایی نیست و نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اسرائیلی‌ها علیه اعراب نیز عقاید نژادپرستانه دارد. نظرسنجی که موسسه «گفت‌وگو» اسرائیل آن را انجام داده، نشان می‌دهد که عقاید افراطی و ضدعربی با روحیات اغلب اسرائیلی‌ها آمیخته شده است.

59درصد اسرائیلی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفته‌اند که در استخدام در مشاغل، یهودیان باید نسبت به اعراب در ارجحیت باشند. همچنین 49درصد این افراد گفته‌اند که رفتار رژیم‌صهیونیستی با اسرائیلی‌های یهودی باید بهتر از رفتار این رژیم با اعراب باشد. 42درصد اسرائیلی‌ها نمی‌خواهند با یک عرب در یک ساختمان زندگی کنند و 42درصد نیز نمی‌خواهند فرزندانشان با فرزندان اعراب در یک کلاش باشند.

یک سوم اسرائیلی‌ها خواهان ممنوعیت رای دادن اعراب اسرائیل در انتخابات کنست (پارلمان اسرائیل) هستند. اکثریت بزرگی از آن‌ها معادل 69درصد اعلام کرده‌اند که در صورت انضمام کرانه باختری به اسرائیل، فلسطینیان نباید حق رای داشته باشند.

74درصد این افراد با جدا شدن مسیرهای عبور و مرور یهودیان و اعراب در کرانه باختری موافق هستند. 47درصد نیز با انتقال بخشی از اعراب اسرائیل به سرزمین فلسطین موافقند و 36درصد نیز گفته‌اند که برخی از شهرهای عربی اسرائیل در مقابل ابقا شهرک‌های یهودی، به فلسطین منتقل شود.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول