اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز با بارش شدید باران صورت گرفت

بارندگی‌ها همچنان امنیت روانی گرگانی‎ها را به خطر می‎اندازد / باز هم آب‌گرفتگی خیابان‎های گرگان + تصاویر

خبرگزاری فارس: بارش شدید عصر امروز در گرگان باز هم موجب آب‌گرفتگی خیابان‎ها شده است و مدت‎هاست که با کوچک‎ترین بارندگی‌ها در مرکز گلستان امنیت روانی مردم به خطر می‎افتد.

بارندگی‌ها همچنان امنیت روانی گرگانی‎ها را به خطر می‎اندازد / باز هم آب‌گرفتگی خیابان‎های گرگان + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان بارندگی شدید باران از ساعت 15 امروز در شهر گرگان آغاز شده و موجب آب‌گرفتگی معابر این شهر شده و تا زمان مخابره این خبر رعد و برق و بارش باران به صورت پراکنده در حال باریدن است.

همانند گزارشات و اخبار سرپرستی خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص بارندگی شهر گرگان، خیابان‎های سطح شهر با کوچک‎ترین بارش دچار آب‌گرفتگی و رفت و آمد و عبور و مرور شهروندان و خودروها با مشکل مواجه می‌شوند.

هم‌اکنون پس از هر بارندگی، آبگرفتگی در معابر چهار راه فلسفی، میدان شهرداری، خیابان شهید کلانتری، خیابان‎های شرق شهر و بلوار صیاد و میدان الغدیر برای مردم مشکلاتی را به وجود می‎آورد.

 

 

آب‌گرفتگی خیابان‌های شهر گرگان - عکس از خانم حسنی‌نژاد

 

 

آب‌گرفتگی خیابان‌های شهر گرگان - عکس از خانم حسنی‌نژاد

 

آب‌گرفتگی خیابان‌های شهر گرگان - عکس از خانم حسنی‌نژاد

 

آب‌گرفتگی خیابان‌های شهر گرگان - عکس از خانم حسنی‌‌نژاد

 

آب‌گرفتگی خیابان‌های شهر گرگان - عکس از خانم حسنی‌‌نژاد

 

آب‌گرفتگی خیابان‌های شهر گرگان - عکس از خانم حسنی‌‌نژاد

 

آب‌گرفتگی خیابان‌های شهر گرگان - عکس از خانم حسنی‌‌نژاد

معمولا هم بعد آب‌گرفتگی در خیابان‎های سطح شهر چند فقره تصادف در سطح شهر گرگان اتفاق می‎افتاد که خسارت‎های مادی و جانی را برای شهروندان به وجود‌ آورد.

اداره پیش‎بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی گلستان در اطلاعیه شماره 3189 روز گذشته خود پیش‎بینی و هشدار داده بود که به دلیل وقوع بارش‎های شدید در اواخر وقت روز شنبه و همچنین روز یکشنبه آب‌گرفتگی برخی از معابر عمومی دور از انتظار نیست.

نبود زیرساخت‎های نامناسب شهری، کانال‎ها و معابر تعبیه‎نشده از مهم‌ترین دلایل آب‌گرفتگی در شهر گرگان است مطلبی که عبدالرضا چراغعلی عضو شورای اسلامی شهر گرگان در چهارصد و سی و نهمین جلسه شورا به آن اشاره کرد و اذعان داشت: آبگرفتگی معابر در سطح شهر و ایجاد خساراتی برای شهروندان از جمله مشکلاتی بود که نبود این زیرساخت‎ها سبب آن شد.

 

 

عبدالرضا چراغعلی عضو شورای اسلامی شهر گرگان

وی خاطر نشان کرد: بروز مشکلات آبگرفتگی در معابر چهار راه فلسفی، میدان شهرداری، خیابان شهید کلانتری و خیابان‎های شرق شهر کاملا محسوس بود که علل عمده این موضوع باید پیگیری و اقدامات مؤثر در راستای رفع این معضل در دستور کار قرار بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با تاکید بر حضور کارشناسان عمرانی شهرداری در معابری که دچار آب‌گرفتگی شده بود برای کمک به رفع این مشکل و شناسایی دلایل بروز این معضل اظهار داشت: حضور کارشناسان شهرداری و بازدید از معابر اقدام مؤثری در شناسایی و حل این مشکل است.

مشکل به هم خوردن امنیت روانی شهروندان مرکز استان گلستان پس از هر بارندگی از جمله مسائلی است که بارها مطبوعات و رسانه‎ها به آن اشاره کردند و خواستار توجه جدی مدیریت شهری برای حل آن هستند.

در این خصوص نیز ناصر گرزین عضو دیگر شورای اسلامی شهر گرگان در جلسه شورا خواستار برنامه‎ریزی برای حل آن شد و تاکید کرد: نباید بگذاریم بارندگی امنیت روانی مردم را به مخاطره بیندازد و این امر با ارائه برنامه‌های مناسب امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: امنیت روانی مردم در زمان بارندگی دچار خدشه می‎شود شهرداری و شورای شهر که به عنوان متولی امور شهری هستند باید برنامه‌هایی را ارائه دهند نه اینکه در هنگام بارندگی به سطح شهر آمده و معابری که دچار مشکل یا آب‌گرفتگی شده است را نظاره‌گر باشند.

 

 

ناصر گرزین عضو شورای اسلامی شهر گرگان

این عضو دیگر شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه بارندگی‌های امسال مضاعف شده و مسائلی را به وجود آورده است خاطر نشان کرد: برخی از نقاط خطرپذیر شناسایی شدند که باید در اولویت قرار بگیرند تا بتوانیم امنیت را به شهروندان برگردانیم.

گرزین با اشاره به اینکه نگرانی شهروندان در زمان بارندگی، آب‌گرفتگی معابر و منازل است افزود: جان انسان‌هایی که با بروز چنین حوادثی دچار مشکل و مخاطره می‌شوند باید از سوی شورا و شهرداری در نظر گرفته شود و قطعاً شهرداری به دنبال علت است.

وی ادامه داد: پیشنهادم این است که در راستای اتفاقات به وقوع پیوسته حتما شهردار گزارشی را به شورا ارائه دهد.

گرزین اضافه کرد: در رابطه با اتفاقاتی که جان و مال شهروندان را تهدید می‌کند باید پاسخگو باشیم و نمی‌توانیم در این راستا سکوت کرده و بگذاریم هر اتفاقی در سطح شهر مشکل‌ساز شود.

وی طرح هدایت آب‌های سطحی را از اولویت‌های شهر گرگان خواند و بر اجرای این پروژه تاکید کرد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان سرعت‌بخشی به پروژه‌های عمرانی را از دیگر مسائل مهم دانست و افزود: در سال گذشته روند خوبی را در اتمام پروژه‌های عمرانی شاهد بودیم ولی اکنون در بعضی پروژه‌ها این سرعت‌بخشی کاهش یافته است لذا اگر افزایش قیمت‌ها در این موضوع تاثیرگذار بوده باید راهکاری برای آن اندیشیده شود.

گرزین تاکید کرد: نمی‌توانیم زیرساخت‌های شهری را همین طور به حال خود رها کنیم و در مقابل زمان‌بندی پروژه‌ها و تعریف طرح‌های جدید کارشناسی شده بی‌تفاوت باشیم.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول