اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمایت نیویورک‌تایمز و واشنگتن‌پست از اوباما در انتخابات

خبرگزاری فارس: دو روزنامه معتبر آمریکایی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2012، حمایت خود را از نامزدی اوباما اعلام کردند.

حمایت نیویورک‌تایمز و واشنگتن‌پست از اوباما در انتخابات

به گزارش فارس، درحالیکه کمتر از 10 روز به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 6 نوامبر زمان باقی مانده است، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» روز گذشته (شنبه) حمایت خود را از نامزدی «باراک اوباما» نماینده حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2012 اعلام کرد.

این روزنامه معتبر آمریکایی نوشته است که به جای «میت رامنی» نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از اوباما در انتخابات حمایت خواهد کرد زیرا جدا از سایر مسائل، اوباما یکی از گسترده ترین اصلاحات خدمات درمانی را از سال 1965 تاکنون محقق کرده است و در عین حال از بروز رکود اقتصادی بزرگ جلوگیری کرده و جنگ عراق را خاتمه داده است.

در سرمقاله این روزنامه اینطور نوشته شده است که: آقای اوباما و دولت او در حمله به رهبری القاعده و از حمله کشتن «اسامه بن لادن» مصمم بودند. او (اوباما) جنگ عراق را پایان بخشید این در حالیست که آقای رامنی اعلام کرده است که تاکید داشته است که هزاران نظامی آمریکایی را در این کشور (عراق) باقی بگذارد.

این روزنامه همچنین نوشته است که اوباما اولین رئیس جمهور سیاه پوست آمریکایی است که به خروج رسمی همجنس بازان از ارتش آمریکا پایان داد و بر بی میلی خود غلبه کرد و از ازدواج میان زوج های همجنس گرا حمایت کرد.

نیویورک تایمز نوشت: در مقابل، رامنی مخالف ازدواج همجنس گرایان است و از قانون فدرالی حمایت می کند که نه تنها منافع فدرال و تائیدازدواج همجنس گرایان را نادیده می گیرد، بلکه به ایالت ها اجازه می دهد تا ازدواج های صورت گرفته میان همجنس گرایان در سایر ایالت ها را نیز نادیده بگیرند.

در ادامه این سرمقاله آمده است: به این دلایل و سایر دلایل دیگر، ما مشتاقانه از نامزدی رئیس جمهور باراک اوباما برای دور دوم حمایت می کنیم و امیدواریم که پیروزی او با روی کار آمدن کنگره ای جدید همراه باشد که مشتاق به فعالیت در مسیر سیاست هایی باشد که مردم آمریکا به آن نیاز دارند.

علاوه بر این، روزنامه «واشنگتن پست» نیز از 4 سال دیگر ریاست اوباما در کاخ سفید اعلام حمایت و نوشته است که اوباما در مقایسه با رقیب جمهوریخواهش، در جایگاه بهتری برای هدایت کشور قرار دارد.

بر اساس نوشته واشنگتن پست، اوباما به اصلاحات مستمری و افزایش درآمدها به عنوان تنها رویکردی که می تواند نتیجه ای موفقیت آمیز داشته باشد، متعهد است اما رامنی مدعی است که مالیات ها همواره می توانند کاهش داشته باشند اما شاید نتوان آنها را افزایش داد. آینده ای که رامنی به تصویر می کشد، آینده ای است که در آن بیشترین سهم از ثروت کشور متعلق به پروتمندان آمریکا است آن هم در حالیکه نابرابری رو به رشد است.

واشنگتن پست نوشته است که رامنی نه می تواند امنیت و رهبری آمریکا در خارج را ارتقاء ببخشد و نه خود را مسلط به خلق و خوی، ظرفیت و شخصیت نشان داده است. مهم تر از همه مدیریت اوباما در کمک به ثبات اقتصاد آن هم در شرایطی است که هنگام آغاز ریاست او در کاخ سفید،‌ اقتصاد آمریکا در سقوط آزاد قرار گرفته بود.

چهار سال قبل نیز روزنامه واشنگتن‌ پست در مقاله‌ای حمایت خود را از اوباما در انتخابات اعلام کرد.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول