اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

«عمر البشیر» از سودان جنوبی دیدن می‌کند

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه سودان اعلام کرد که "عمر البشیر"، در ماه نوامبر از سودان جنوبی دیدن می‌کند.

«عمر البشیر» از سودان جنوبی دیدن می‌کند

 به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الیوم السابع"، "علی احمد کرتی"، وزیر امور خارجه سودان یادآور شد که البشیر در اولین سفر خود به سودان جنوبی، از زمان اعلام استقلال این کشور، در ماه نوامبر به جوبا می رود تا این سفر آغازی برای روابط بهتر دو کشور باشد.

سودان و سودان جنوبی، ماه گذشته برای پایان دادن به اعمال خصمانه و از سرگیری صادرات نفت جوبا از طریق سودان و همچنین فعال سازی تجارت در مرزها به توافق رسیدند.

گرچه تنش در روابط خارطوم و جوبا کمرنگ شده است، اما هنوز دو کشور درباره برخی اختلافات خود از جمله جاکمیت مناطق مرزی، اتفاق نظر ندارند.

آخرین دیدار البشیر از سودان جنوبی به حضور در مراسم اعلام استقلال جوبا در سال 2011 باز می گردد و در آن دیدار قرار شد که رهبران دو کشور نشستی را در ماه آوریل 2011 در جوبا برگزار کنند، اما درگیریهای مرزی و تصرف چاه نفتی هجلیج توسط سودان جنوبی موجب شد تا خارطوم این نشست را لغو کند.

کرتی یادآور شد که کمیته سیاسی و امنیتی مشترک دو کشور در اوایل نوامبر در جوبا تشکیل جلسه می دهند و این نشست، زمینه را برای دیدار "عمر البشیر" و "سلواکر میاردیت"، روسای جمهور سودان و سودان جنوبی فراهم می کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول