اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

طوفان «سندی» تبلیغات انتخاباتی آمریکایی‌ها را به هم ریخت

خبرگزاری فارس: طوفان سهمگین «سندی» که از روز شنبه وارد آمریکا شده، زمانبدی برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا را با مشکل مواجه کرده است.

طوفان «سندی» تبلیغات انتخاباتی آمریکایی‌ها را به هم ریخت

به گزارش فارس به نقل از روزنامه نیویورک‌تایمز، در حالی که تنها کمی بیش از یک هفته تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده، وقوع طوفان شدید سندی در این کشور، تبلیغات انتخاباتی نامزدها را در چند ایالت با مشکل مواجه کرده است.

نیویورک‌تایمز گزارش داده است که این طوفان که از روز جمعه شدت بیشتری به خود گرفته و به سمت شمال آمریکا در حرکت است، احتمالا 10 روز آخر تبلیغات انتخاباتی آمریکا را با مشکل و اختلال روبرو کند، به نحوی که برگزاری بسیاری از برنامه‌های پیش‌بینی شده‌ «باراک اوباما» و «میت رامنی» دو نامزد ریاست‌جمهوری در هفته پایانی با شک و شبهه همراه شده است.

انتظار می‌رود سندی طوفان قدرتمند باشد که موجب جاری شدن سیل، خسارات سنگین ناشی از وزش باد و همچنین قطعی برق میلیون‌ها نفر شود.

این طوفان می‌تواند دو نامزد را برای اعلام پیام‌های پایانی خود آن هم در ایالاتی چون ویرجینیا که از محل‌های مهم مبارزه دو کاندید هستند با مشکل مواجه کند.

در همین حال، ستاد انتخاباتی رامنی یکی از برنامه‌های تبلیغاتی وی را که قرار بود یکشنبه شب در ساحل ویرجینیا برگزار شود، به دلیل احتمال بروز طوفان، لغو کرد. رامنی به جای آن قرار است برنامه خود را در اوهایو برگزار کند. در مقابل باراک اوباما نیز از گزند این طوفان بی‌نصیب نبود و مجبور به لغو برنامه‌ای شد که قرار بود با حضور «جو بایدن» معاون اوباما در ساحل ویرجینا برگزار شود.

شرایط بد آب‌وهوایی، در برنامه پروازهای کاندیداهای نیز اختلال ایجاد کرده و کار آن‌ها را برای جابجایی و برگزاری برنامه‌های تبلیاتی دشوار کرده است. به عنوان نمونه اوباما باید هر روز پس از اتمام برنامه تبلیغاتی‌اش به کاخ سفید بازگردد و همین امر وی را در جابجایی با مشکل مواجه کرده است.

ویرجینیا تنها منطقه تحت تاثیر طوفان نبوده و مناطقی دیگر چون پنسیلوانیا نیز در معرض وقوع طوفان، بارندگی شدید و حتی بارش برف قرار دارند. به همین جهت برای بخش‌هایی از پنسیلوانیا نیز طرح‌های اضطراری برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده است.

طوفان روز یکشنبه سفر اوباما به «نیوهمشایر» را نیز با مشکل مواجه کرد و باعث شد هواپیمای وی به دلیل شرایط بد جوی قادر به فرود نباشد.

با وجود آنکه «جن پساکی» سخنگوی ستاد تبلیغاتی اوباما اعلام کرده که طوفان در برگزاری انتخابات زودهنگام خللی ایجاد نمی‌کند، اما احتمال بروز اختلال نیز وجود دارد و همین امر ایالات مختلف را به تهیه طرح‌های اضطراری واداشته است.

طوفان سندی تاکنون جان حداقل 21 نفر را گرفته است. این طوفان از جامائیکا آغاز شده و نهایتا در کشور باهاماس سرعت آن به 160 کیلومتر رسیده است.

رسانه‌های دولتی کوبا اعلام کردند طوفان سندی موجب تخریب خانه‌ها و از جا کنده‌شدن سقف منازل شده و 11 نفر را در استان‌های شرقی سانتیاگو و گوانتانامو به کام مرگ کشانده است. تلفات این طوفان در هائیتی، 9 نفر و در جامائیکا یک نفر بوده است.

کارشناسان هواشناسی هشدار دادند احتمالا طوفان سندی با باد‌های زمستانی ترکیب شده و طوفان مخربی‌ را هفته آینده در سواحل شرقی آمریکا ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول