اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سودان: از اسرائیل در شورای امنیت شکایت کرده‌ایم/ وتوی آمریکا از تل‌آویو حمایت می‌کند

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه سودان گفت که این کشور از اسرائیل به شورای امنیت شکایت کرده اگرچه خارطوم معتقد است که وتوی آمریکا از اسرائیل حمایت خواهد کرد.

سودان: از اسرائیل در شورای امنیت شکایت کرده‌ایم/ وتوی آمریکا از تل‌آویو حمایت می‌کند

به گزارش فارس به نقل از روزنامه اردنی الدستور، «علی کرتی» وزیر خارجه سودان امروز شنبه در اظهاراتی خبری اعلام کرد که عمر البشیر رئیس جمهور سودان به زودی به سودان جنوبی سفر می‌کند.

وی افزود: این سفر آغاز جدیدی در روابط دو کشور سودان و سودان جنوبی خواهد بود و نشست کمیته سیاسی امنیتی مشترک دو کشور اوایل ماه آینده در جوبا منعقد می‌شود.

این وزیر سودانی تصریح کرد: توافقنامه‌های به امضا رسیده بین جوبا و خارطوم در آدیس آبابا، پایتخت سودان اتیوپی سر آغاز روابط جدیدی بین دو کشور است.

کرتی با اشاره به ارتباط دائم بین وزارت خارجه دو سودان به منظور رایزنی و هماهنگی گفت: دو کمیته در سودان و سودان جنوبی برای پیگیری اجرای توافقنامه همکاری مشترک تشکیل شده است.

وزیر خارجه سودان درباره تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به کشورش گفت: سودان تحرکات منطقه‌‌ای و بین‌المللی خود را برای مطلع ساختن نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی و کشورهای دوست سودان درباره حمله اسرائیل به مجتمع صنایع نظامی یرموک در جنوب خارطوم آغاز کرده است.

وی با اشاره به محکومیت حمله وحشیانه اسرائیل از سوی بسیاری کشورها و نهادهای بین‌المللی گفت: ما شکایت اسرائیل را به شورای امنیت برده‌ایم اگرچه می‌دانیم که وتوی آمریکا از اسرائیل حمایت خواهد کرد اما اسرائیل در نهایت امر خود را منزوی خواهد یافت چرا که مواضع همه کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی در محکومیت و رد این تجاوز شرم آور و وحشیانه است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول