اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

گلوبال ریسرچ فاش کرد

ارتباط خانواده رامنی با پولشویی، باندهای قاچاق موادمخدر و سیا

خبرگزاری فارس: یک پایگاه اینترنتی از ارتباط اعضای خانواده رامنی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و کارکنان تحت استخدام این خانواده با پرونده‌های مربوط به پولشویی، باندهای قاچاق مواد مخدر و همدستی با سیا خبر داد.

ارتباط خانواده رامنی با پولشویی، باندهای قاچاق موادمخدر و سیا

به گزارش فارس، در گزارشی که با عنوان «کارکنان بانک سری خانواده رامنی با تقلب، پولشویی، باندهای مواد مخدر و سازمان سیا در ارتباط هستند» در پایگاه تحلیلی کانادایی گلوبال ریسرچ منتشر شد، آمده است: همان طور که پیش از این توسط «کلمبوس فری‌ پرس» افشا شد، خانواده رامنی اعم از میت، آن، جی اسکات، تگ رامنی به همراه ششمین پسر میت و رئیس بخش مالی مبارزات انتخاباتی وی یک شرکت خصوصی سری و مشارکتی در اختیار دارند به نام شرکت «شرکای سرمایه‌‌ای سولامیر». ارتباطات این شرکت‌ با ستاد انتخاباتی رامنی هم اکنون به خوبی به طور مستند اثبات شده است.

ضمن این که این شرکت با ساخت و توزیع ماشین‌های رای‌گیری نیز ارتباط دارد. آن چه که در این میان به خوبی و بطور مستند ارایه نشده این است که یکی از شعبه‌‌های این شرکت خصوصی مشارکتی، کارکنان شرکت ورشکسته‌ای را به استخدام درآورده که با پروژه «پونزی» که سابقه طولانی در زمینه پولشویی برای باندهای مواد مخدر در آمریکای لاتین و ماجرای ایران کنترا ارتباط داشته‌اند.

 

* اعضای شرکت خانوادگی رامنی برای گروه کلاهبردار معروف استنفورد کار می‌کردند

همانطور که سایت «ثینگ پراگرس»ThinkProgress نیز گزارش داده است، شعبه شرکت سرمایه‌ای سولامیر به نام مشاوران سولامیر یک گروه مشاوره‌ای سرمایه گذاری است که به مشتریان شرکت سولامیر توصیه سرمایه گذاری می‌کرده و بازاریابی و فروش آنها را تقویت می‌کرده است. «تگ رامنی» مدیر این شرکت را که در آینده حرف فراوانی در رقابت‌های اقتصادی خواهد داشت را برعهده دارد.

بنا بر گزارش نیویورک تایمز، همه کارکنان این شرکت به غیر از یک نفر از اعضای اداره «شارلوت» گروه مالی «استنفورد» هستند. گروه شارلوت بازوی سرمایه‌گذاری برخاسته از شبکه تقلب و کلاهبرداری بانکی «آر آلن استانفورد» بودند که از کلاهبرداران معروف و زندانی است. شبکه‌‌ استنفورد دربرگیرنده مجموعه‌ای از شرکت‌ها از جمله بانک بین‌المللی استانفورد، شرکت مدیریتی استنفورد، بانک آنتیگوآ، شرکت استنفورد تراست و شرکت طلا و شمش استنفورد بوده است. سه نفر از کارکنان این شرکت به نام‌های «تیم بمبوئر»، «دیمز می» و «براندون فیلیپز» بخاطر فروش مستقیم اوراق بهادار در تقلب و کلاهبرداری‌ای که این شبکه بانکی را به زمین زد، به پرداخت غرامت محکوم شده‌ بودند.

 

* تکلیف میلیاردها دلار از پول کلاهبرداری شده استنفورد هنوز معلوم نیست

تیم بمبوئر دیگر در پست خود به عنوان مدیریت مشترک شرکت مشاوره‌ای سولامیر نیست. می و فیلیپز نیز به ترتیب به عنوان شریک و افسر ارشد هماهنگی فعال هستند.

آلن استنفورد اکنون مشغول گذراندن محکومیت 110 ساله خود در زندان است که بخاطر محکوم شدن در 13 فقره کلاهبرداری مالی برای وی صادر شده است. شرکت‌های وی در توقیف دادگاه هستند. 8 میلیارد دلار از پول دزدیده شده توسط استنفورد هنوز بازیابی نشده‌اند و قربانیان هنوز در دادگاه‌ها برای احیای این میزان پول و پاداش‌های پرداختی به کارکنان استنفورد (افرادی مانند بمبوئر، می و فیلیپز» در تلاش هستند افرادی که مردم را به سرمایه‌گذاری در کاری ترغیب کرده بودند که بعدها به کلاهبرداری از پس‌اندازهای همه زندگی این افراد ختم شد.

 

* مقامات دولتی آمریکا از سابقه خلافکاری استنفورد به خوبی خبر داشتند

سابقه مرموز استنفورد و اقدامات جنایتکارانه وی تنها با کلاهبرداری در سرمایه‌گذاری که در نهایت به سقوط آن منجر شد، شروع نشد و این سابقه در سطوح بالای دولت آمریکا نیز ناشناخته نبود. در سال 2006 افشای اطلاعاتی سری توسط سایت ویکی‌لیکس نشان داد که سفیر آمریکا در آنتیگوآ از افسران سفارت خواسته بود با بانک استنفورد معامله نداشته باشند زیرا این بانک به پولشویی و رشوه متهم است. این سفیر همچنین تلاش کرد حتی عکس تک نفره با استنفورد در طول یک میهمانی صبحانه نگیرد.

استنفورد نیز در واکنش به این امر گفت که ترجیح می دهد که کسب و کارش را بدون تماس با سفارت انجام دهد و هرگونه اختلاف در سرمایه‌گذاری را با دولت‌های محلی حل کند. این زمزمه در منطقه پیچیده بود که استنفورد مشکلات و دعواها را با پرداخت پول کلان حل و فصل می‌کرد.

 

* ارتباط شبکه استنفورد با فعالیت‌های سیا

همین طور تمام تحقیقاتی که تا پیش از دهه 1980 توسط کمیسیون اوراق بهادار و سهام، پلیس فدرال آمریکا و اسکاتلندیارد درباره امپراطوری استنفورد صورت می‌گرفت، متوقف یا ناکام می‌ماند. روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس نیز گزارش داد که پلیس فدرال آمریکا به مدت 20 سال شبکه استنفورد را زیر نظر داشت. استنفورد نخستین بانک ساحلی خود را در 1986 بنا کرد یعنی زمانی که هواپیمای «یوجین هاوسن فاوس» که برای سازمان سیا در نیکاراگوئه سلاح حمل می‌کرد، سرنگون شد.

هاوسن فاوس به شبکه دیگری از شبکه‌های استنفورد به نام گروه تجارت فناوری استنفورد که مالکیت آن با «ریچارد سکورد»،‌ »آلبرت حکیم» و چهار فرد ناشناس دیگر که احتمالا آلن استنفورد نیز جزو آنها بوده، ارتباط داشت. به گفته «آل مارتین» فاش کننده ماجرا، هر چیزی که تحت نام استنفورد فعالیت داشت متعلق به سکورد بود. بالاخره وقتی که استنفورد پای میز محاکمه آمد از همان وکیل مدافع (دیک دی‌گورین) استفاده کرد که «اولیور نورث» یکی از متهمان پرونده را استفاده کرده بود.

 

* پسر رامنی با وجود اطلاع از فعالیت شبکه استنفورد کارکنان آن را استخدام کرد

وقتی که این افشا بانک مورد نظر سازمان سیا در منطقه کارائیب یعنی بانک اعتبارات و تجارت بین‌المللی BCCI را فلج کرد، امپراطوری بانکی استنفورد از همان روش این بانک استفاده کرده و مشتریان خاص خود را جمع کرد. بانک‌های استنفورد معروف به این بودند که از کارتل مواد مخدر «خوارس» پولشویی کرده اند و متهم بوده‌اند که این کار را برای باند مواد مخدر «مدلین» نیز انجام داده‌اند و یکی از هواپیماهای خصوصی استنفورد نیز توسط دولت مکزیک در ارتباط با پرونده مواد مخدر مصادره شده بود.

همزمان با مسایل حقوقی در آمریکا و مکزیک در این باره، روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن نیز گزارش داد که دفاتر استنفورد در ونزوئلا هدف حمله اطلاعات نظامی ونزوئلا قرار گرفتند چرا که کارکنان این دفاتر متهم به این بودند که برای جاسوسی در این کشور از سیا مواجب می‌گرفتند. وقتی که از استنفورد در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌بی‌سی در این باره سوال شد او بجای انکار از هر اظهار نظری درباره همدستی با سازمان سیا طفره رفت.

همه این زد و بندها توسط استنفورد و همدستی کارکنانش در تسهیل این امور خلاف قانون تا پیش از ژانویه 2010 یعنی وقتی که میت رامنی در جمع سرمایه ‌گذاران شرکت سولامیر سخنرانی کرد در اختیار عموم قرار گرفته و همه از آن با خبر بودند. با این حال پسر وی تگ رامنی ترجیح داد بعد از فروپاشی امپراطوری استنفورد، افراد و کارکنان تبهکارش را به خدمت خانواده خود بگیرد. خانواده رامنی اکنون کارکنان جدیدی دارند که با بانک سری آنها همکاری می‌کنند که خود تگ رامنی نیز در پاسخ به سوالاتی که در مصاحبه با تینک پراگرس در مورد جذب این افراد توسط شرکت سولامیر پرسیده شد، گفت: همه دور هم هستیم.

انتهای پیام/ 2410x10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول