اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گذری بر زندگی پدر ورزش شاهرود

محمد نوری؛ مردی محبوب برای همه ورزش‏دوستان

خبرگزاری فارس: گذری بر زندگی «محمدحسین نوری»، پیشکسوت ورزش استان سمنان و پدر ورزش شهرستان شاهرود پس از دریافت خبر درگذشت وی خالی از لطف نیست.

محمد نوری؛ مردی محبوب برای همه ورزش‏دوستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، شاهرود شهری است که به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مناسب همواره مورد توجه طوایف مختلف بوده و مردمی خون‏گرم و ورزش‏دوست در آن زندگی می‏کنند.

بی‏انصافی است که از ورزش شاهرود حرف بزنیم؛ اما نام محمدحسین نوری که از بنیان‏گذاران ورزش حرفه‏ای در این شهرستان است، سخنی به میان نیاورده شود.

نوری یکی از ماندگارترین شخصیت‏های شاهرود است که تاثیری فراوان و شگرف بر زندگی مردم شاهرود گذاشت و لقب، پدر ورزش شاهرود بی‏شک برازنده اوست.

محمدحسین نوری در سوم تیرماه سال 1306 در محله بیدآباد شاهرود دیده به جهان گشود و از دوران کودکی به ورزش باستانی و کشتی علاقه‏مند شد.

وی وقتی به جوانی رسید، خودش پا به میدان مبارزه گذاشت و با پهلوانان و ورزشکاران این خطه زورآزمایی می‏کرد.

بعد از اتمام دوره دبیرستان در امتحان دانش‏سرای عالی دانشکده کشاورزی کرج پذیرفته شد و در حین تحصیل در دانشگاه به ورزش اهتمام می‏ورزید.

دوران سربازی در دانشگاه افسری فرصتی بود تا وی با ورزشکارانی از اقصی نقاط ایران آشنا شود.

نوری بعد از اتمام دوران سربازی، به استخدام آموزش و پرورش درآمد و به عنوان مدیر مدرسه مشغول به‏کار شد.

این دوران فرصتی بود تا جوانان علاقه‏مند این ناحیه را تحت آموزش‏های نوین قرار دهد و با انتقال به شاهرود هم‏زمان با فعالیت به عنوان دبیر ورزش در دبیرستان‏ها و آموزش جوانان مشتاق، به سمت مدیر فنی تربیت بدنی آموزش و پرورش شاهرود نیز منصوب شد.

با پشتکار و علاقه‏ای که به ورزش داشت، مدیر آموزش و پرورش وقت در جلسه‏ای، وی را به عنوان مدیر فنی تربیت بدنی شهرستان شاهرود پیشنهاد کرد که مورد قبول واقع و ابلاغ وی صادر شد.

محمدحسین نوری در سن 85 سالگی در شاهرود دیده از جهان فرو بست؛ مردی که به خاطر تلاش‏ها و زحمات چندین ساله‏اش نه تنها در قلب مردم شاهرود، بلکه در قلب همه ورزش‏دوستان جای دارد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول