اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر چالوس:

بودجه قطعه آزادراه تهران – شمال هنوز اجرایی نشده / وعده احمدی‌نژاد عملی نشد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر چالوس اظهار داشت: رئیس جمهور در جمع مردم چالوس قول دادند که چالوس را در قالب قطعه 25 آزاد راه تهران شمال ببینند، ولی تاکنون عملیاتی و اجرایی نشده است.

بودجه قطعه آزادراه تهران – شمال هنوز اجرایی نشده /  وعده احمدی‌نژاد عملی نشد

محمداسماعیل نعمت‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس گفت: ما به عنوان منتخب مردم چالوس هستیم و بنابراین مردم از ما انتظار دارند تا در چارچوب قانون و ضوابط به مشکلات آنها رسیدگی شود.

  وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکل ما در چالوس ترافیک این شهر است که البته این موضوع تنها در شهر چالوس نیست، بلکه در سراسر کشور وجود دارد اما در اینجا به طور ویژه وجود دارد چرا که چالوس به عنوان دروازه ورودی سه استان شمالی محسوب می‌‌شود و توریست‌پذیر است.

  وی بیان داشت: ما در ابتدا با هماهنگی شهردار چالوس و کارشناسان شهرداری با توجه به مطالعات ترافیکی که در رابطه با چالوس انجام دادند، بنابراین در چند مورد اقدام به ایجاد دور برگردان در نقاطی از شهر چالوس کردیم که در کاهش ترافیک بسیار موثر بود.

زیرساخت‌های چالوس متحول شود

نعمت‌زاده اظهار داشت: اما این کار اساسی و کافی نیست، بلکه باید زیرساخت‌های چالوس متحول شود زیرا این زیرساخت جوابگوی شهروندان، مسافران و گردشگران نیست.

وی عنوان کرد: برابر طرح تفضیلی که به ما ابلاغ شد، در این طرح رینگ‌ها و مسیرهای موردنظر اگر عملی شود قسمتی از ترافیک حل می‌شود و یکی از این مسیرهایی که باید آزاد شود، رینگ یک است که قسمت اعظم کار آن انجام شد و زیرسازی و آسفالت آن هم صورت پذیرفت و پایه‌های پل هم نصب شد.

وی ادامه داد: ضلع غربی هم از سوی یک شرکت پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است تا این مسیر هم شروع به کار شود که در مجموع همه اینها در روند کاهش ترافیک مفید و موثر است.

برای بافت فرسوده شهری، دولت تسهیلات قائل شد

وی اظهار کرد: رینگ دیگری هم در طرح تفضیلی آمده است و این نیز تاثیر زیادی در کاهش بار ترافیکی شهر چالوس دارد و این رینگ از کمربندی چالوس به نوشهر به سمت اشکاردشت و پالوجده و آیت الله غفاری و پل آب‌نمایی قبلا احداث شد وجود دارد که در حال توافق لازم با صاحبان املاک موجود در این مسیر هستیم که این موجب آزادسازی کامل این مسیر می‌شود و حل مشکل بار ترافیکی چالوس افزایش می‌دهد.

رئیس شورای شهر چالوس در ادامه به بافت فرسوده شهر چالوس اشاره کرد و گفت: برای بافت فرسوده شهری، دولت تسهیلاتی قائل شده است که به صاحبان بافت‌های فرسوده در عوارض و محاسباتی که در مجوز ساختمان صادر می‌شود تا 50 درصد تخفیف داده می‌شود.

وی افزود: ما در شورای شهر و همکاری شهرداری در چارچوب قانون با شهروندان که در بافت فرسوده هستند، مساعدت لازم را می‌کنیم و انتظار می‌رود شهروندان نیز هم در رابطه با بافت فرسوده و آزادسازی رینگ همکاری لازم را داشته باشند چرا که بخشی از مشکلات شهر از این طریق حل می‌شود.

چالوس معضل ترافیکی دارد

وی با اشاره به جاده ساحلی در منطقه رادیو دریای چالوس ابراز کرد: قسمتی از ضلع شرقی رادیو دریا تا فرج آباد آسفالت شد و بخش دیگری نیز در حال زیرسازی و جدول‌بندی است و از طرفی نیز مسیر ضلع غربی این مسیر به منطقه خط هشت آزاد شد که به‌زودی زیرسازی و آسفالت آن انجام می‌شود که این جاده ساحلی نیز خود در حل معضل ترافیک شهر چالوس کمک بزرگی می‌کند.

رئیس شورای شهر چالوس در ادامه به معضل ترافیک درون شهری چالوس پرداخت و افزود: مشکل ترافیک درون شهری چالوس نیاز به اعتبارات ملی دارد، چرا که چالوس در سطح ملی به گردشگران و مسافران گرامی که از سراسر کشور به این شهرستان سفر می‌کنند، خدمات مطلوب ارائه می‌کند اما بودجه شهرستانی به آن تعلق می‌گیرد.

سفر اول رئیس جمهور به چالوس

وی همچنین به سفر اول رئیس جمهور به چالوس و پروژه آزاد راه تهران شمال اشاره کرد و اظهار کرد: رئیس جمهور در استادیوم ورزشی چالوس و در جمع مردم این شهر قول دادند که چالوس را در قالب قطعه 25 آزاد راه تهران شمال ببینند و بودجه‌ای خاص برای آن لحاظ شود و این موضوع در جلسه هیئت دولت در مرکز استان نیز تصویب شد ولی تاکنون عملیاتی و اجرایی نشده است و بنابراین استدعای ما این است که این وعده‌ای که داده شد، محقق شود زیرا تحقق این وعده به حل مشکلات ترافیکی و زیرساخت‌های شهری چالوس منجر می‌شود.

انتهای پیام/ب10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول