اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

عضو هیئت عالی حزب آزادی و عدالت مصر در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

مخالفت با تحریم‌های تحمیلی علیه ایران/ لزوم ازسرگیری روابط قاهره ـ تهران

خبرگزاری فارس: عضو هیئت عالی حزب آزادی و عدالت(شاخه سیاسی جنبش اخوان‌المسلمین مصر) بر مخالفت با تحریم‌های تحمیلی علیه ایران تاکید و اعلام کرد ازسرگیری روابط بین قاهره و تهران ضروری است.

مخالفت با تحریم‌های تحمیلی علیه ایران/ لزوم ازسرگیری روابط قاهره ـ تهران

«سامح نصحی» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قاهره گفت که احزاب سیاسی باید به دنبال مصحلت مصر به دور از منافع شخصی باشند و این نخستین بار در تاریخ است که ملت مصر قانون اساسی را خود تعیین می‌کند.

گروه‌های سیاسی منافع ملی را بر منافع گروهی ترجیح دهند

وی درباره هجمه رسانه‌ای و داخلی گروه‌های سیاسی علیه اخوان‌المسلمین و حزب آزادی و عدالت اظهار داشت: این هجمه‌ها هیچ دلیل منطقی و توجیهی ندارد بلکه تنها انگیزه آن منافع شخصی است بر این اساس بنده از همه می خواهم که به گفت‌وگوی ملی برای ترجیح دادن مصلحت وطن به منافع شخصی که برخی‌ها سعی دارند بر عکس آن را عمل کنند، روی آورند.

طرح نهضت متعلق به تمام مصری‌هاست

سامح نصحی در خصوص طرح نهضت مرسی نیز گفت که این طرح تنها برای حزب آزادی و عدالت نیست بلکه طرحی برای همه مصری‌ها و گروه‌های سیاسی است و از زمان روی کار آمدن «محمد مرسی» اهتمام به شهرهای مهم و جدید بیشتر شده است زیرا ما تنها در 6 درصد مساحت مصر زندگی می‌کنیم و بر اساس این طرح باید این مساحت به 15 درصد افزایش یابد.

اسرائیل توان ورود به جنگ با مصر را ندارد

وی در رابطه با تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه سینا نیز تصریح کرد که این تهدیدات تنها سخنانی توخالی و بی‌اساس است و اسرائیل سعی دارد مصر را به سمت جنگ کلامی سوق دهد اما در حقیقت اسرائیل توان ورود به جنگ با مصر را ندارد و نیروهای مسلح مصری از قدرت بازدارندگی برای مقابله با هر گونه تجاوزی و محافظت از امنیت و ثبات کشور برخوردار هستند.

عضو هیئت عالی حزب آزادی و عدالت مصر درباره روابط مصر و رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد: ارتباط مصر و اسرائیل تنها از طریق توافقنامه صلح است نه بیشتر و مادامی که اسرائیل به این توافقنامه پایبند باشد و آن را محترم بشمارد ما نیز در حزب آزادی و عدالت و مرسی و نهاد ریاست جمهوری در چارچوب احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی هیچ کشوری، به آن پایبند خواهیم بود.

روابط ایران و مصر باید با قدرت از سرگرفته شود

نصحی در ادامه درباره روابط مصر و ایران نیز تاکید کرد که باید روابط دو طرف با قدرت بیشتری از سرگرفته شود زیرا  هیچ دلیلی برای عدم ازسرگیری روابط بین قاهره و تهران وجود ندارد؛ رژیم سابق نوعی ترس از ایران در میان ملت مصر ایجاد کرده بود اما در حقیقت برنامه‌های طرف‌های خارجی را اجرا می‌کرد اما در حال حاضر ضرورت دارد که روابط بین قاهره و تهران از منظر تاریخ و تمدن که مصر را به سرزمین فارس مرتبط می‌سازد و نیز منافع مشترک دو کشور، ازسر گرفته شود و ما منکر نقش ایران در جنگ اکتبر و نقش آن در قبال قضیه فلسطین نیستیم.

اعمال تحریم‌ها علیه ایران برخلاف قوانین بین المللی است

وی در پایان درباره اعمال تحریم‌های تحمیلی علیه ایران نیز تاکید کرد که اعمال تحریم‌ها علیه ایران بر خلاف قوانین و عرف بین‌المللی است و ما نیز با آن مخالف هستیم و این امر نشان می‌دهد که جامعه جهانی سیاست یک بام و دو هوا در تعامل با کشورها دارد و اگر اعمال تحریم‌ها علیه ایران برای آن است که ایران دست از برنامه هسته‌ای خود بردارد پس ابتدا باید این کار را با اسرائیل کرد که برنامه آن تحت نظارت آژانس درآید و از در اختیار داشتن سلاح‌های هسته‌ای ممانعت شود در غیر این صورت تا زمانی که برخی قدرت‌ها در منطقه بدون هیچ ضابطه و قانونی،سلاح هسته‌ای در اختیار دارند، این حق ایران و یا هر کشور دیگری است که سلاح و برنامه هسته‌ای برای حفاظت از سرزمین خود داشته باشد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول