اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روزنامه‌آلمانی گزارش داد:

نقش تعیین‌کننده آرای زنان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

خبرگزاری فارس: یک روزنامه آلمانی در گزارشی به گرایش زنان آمریکایی به انتخاب نامزد‌های دموکرات و تاثیر آن در نتایج انتخابات پرداخت.

نقش تعیین‌کننده آرای زنان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

به گزارش فارس روزنامه آلمانی «تسایت» در گزارشی موضوع حضور زنان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را مورد توجه قرار داده و گرایش زنان آمریکایی به انتخاب دموکرات‌ها را بررسی کرده است.

در این گزارش آمده است که حزب جمهوری‌خواه همواره با این مشکل مواجه است که زنان این کشور که بخش قابل توجهی از آرا را به خود اختصاص می‌دهند، از حزب جمهوری‌خواه حمایت نمی‌کنند.

در این زمینه می‌توان به انتخابات سال 2008 اشاره کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا با یک درصد رای بیشتر  از جانب مردان، در برابر «جان مک‌کین» رقیب جمهوریخواه خود پیروز شد. اما تفاوت آرا ۲ طرف درباره زنان، اوباما  13 درصد از مک‌کین بیشتر بود.

این بار هم بررسی‌ها نتیجه مشابهی را به پیش بینی کرده است.با این حال برخی از نظرسنجی‌ها حاکی از این است که در بعضی مناطق زنان بیشتر حامی رامنی هستند تا اوباما. البته یک موضوع را نباید فراموش کرد و آن این است که تفاوت در گرایش‌های زنان و مردان در انتخابات آتی به حدی زیاد است که تاکنون سابقه نداشته است.

توضیح ساده‌ای که می‌توان در این مورد داد این است که اولویت‌های زنان درباره مسایل مهم انتخابات با مردان متفاوت است.آزادی‌ها و فرصت‌های برابر و موضع‌گیری درباره سقط جنین مواردی هستند که زنان به آنها توجه دارند.از این رو رامنی تلاش می‌کند تا در این مورد جهت‌گیری لیبرالی داشته باشد اما در گرایش‌های مذهبی گروهی دیگر نیز مانع پیشروی رامنی در این مورد می‌شود.

این روزنامه آلمانی به ۲ نفر با نام‌های گریس و تریسی اشاره کرده است گریس حامی رامنی است و با وجودی که ۱۶ سال دارد و هنوز به سن قانونی برای شرکت در انتخابات نرسیده است برای رامنی تبلیغ می کند. وی معتقد است که رامنی با برنامه‌های اقتصادی خود حقیقت موجود در آمریکا را در نظر گرفته است.

اما تریسی معتقد است، با وجودی که کشور از لحاظ اقتصادی در موقعیت خوبی قرار ندارد اما رئیس‌جمهور در مدت 4 سال بیش از این هم نمی توانست در کشور تغییراتی را به وجود آورد.

انتهای پیام/ط.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول