اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خبر داد

رئیس جمهور به هرمزگان سفر می‌کند/ افتتاح پروژه‌های عمرانی در پانزدهمین سفر

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان از سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به این استان خبر داد و گفت: در این سفر چهار پروژه عمرانی در بخش‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس جمهور به هرمزگان سفر می‌کند/ افتتاح پروژه‌های عمرانی در پانزدهمین سفر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افتتاح کارخانه فولاد کاوه جنوب، افتتاح 10 هزار واحد مسکن مهر در هرمزگان و بهره‌برداری از پروژه مهم و بزرگ باند دوم بزرگراه بندرعباس-سیرجان از پروژه‌های مهم و شاخصی است که توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به افتتاح کارخانه فولاد کاوه جنوب افزود: این کارخانه که تولید آن یک میلیون و 850 هزار تن آهن اسفنجی در سال است از جمله پروژه‌های مهم و کلیدی است که توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: به دنبال افتتاح این کارخانه در فاز نخست یک‌هزار و 300 نفر جذب بازار کار می‌شوند.

عزیزی برآورد اعتبار آماده‌سازی این پروژه را سه هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح 10 هزار واحد مسکن مهر در هرمزگان اشاره و اضافه کرد: از این تعداد واحد مسکونی قابل‌ افتتاح و تحویل٬ تعداد چهار هزار و 800 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت شامل بندرعباس٬ میناب و رودان است.

همچنین سه هزار و 200 واحد مسکونی نیز در شهرهای زیر 25 هزار خانوار و دو هزار واحد در بافت‌های فرسوده که از مزایای وام ویژه بافت‌های فرسوده بهره‌مند شده‌اند٬ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به پروژه دوخطه شدن راه‌آهن تزرج - بندرعباس٬ این پروژه را برای هرمزگان که مشهور به پایتخت حمل‌ و نقل کشور است٬ بسیار مهم و ضروری ارزیابی کرد و ادامه داد: طول خط دوم راه‌آهن بندرعباس - تزرج 180 کیلومتر است که با اعتباری بالغ بر 470 میلیون یورو و ایجاد اشتغالزایی پایدار با حضور رئیس‌ دولت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول