اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

با نادیده گرفتن انفجارهای عیدقربان دمشق

پادشاه عربستان هم حمله تروریستی افغانستان را محکوم کرد

خبرگزاری فارس: پادشاه عربستان در گفت‌وگوی تلفنی با حامد کرزی حمله تروریستی در روز عید قربان را که در آن ده‌ها تن کشته و زخمی شدند محکوم کرد.

پادشاه عربستان هم حمله تروریستی افغانستان را محکوم کرد

به گزارش فارس، «ملک عبدالله» شب گذشته در تماس تلفنی با رئیس جمهور افغانستان با اظهار تأسف از حمله انتحاری شهر «میمنه» مرکز ولایت فاریاب افغانستان، این حادثه را به شدت محکوم کرد.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پادشاه عربستان به حامد کرزی اطمینان داد که «ریاض» به همکاری‌های خود به ویژه تلاش برای ایجاد صلح در افغانستان ادامه خواهد داد.

بر اساس این منبع، ملک عبدالله عید سعید قربان را به رئیس جمهور و ملت افغانستان تبریک گفته و تصریح کرده است: امیدوار است که افغان‌ها ایام عید را در فضای آرام سپری کنند.

همچنین در این تماس تلفنی حامد کرزی نیز عید سعید قربان را به ملک عبدالله و مردم عربستان تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد که همه امت اسلامی عید خوبی داشته باشند.

بر اثر حمله انتحاری روز عید قربان در بین نمازگزاران شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب، حدود 41 تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

با وجود آن که تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را به عهده نگرفته اما سخنگوی والی فاریاب اعلام کرد که احتمالاً این حمله توسط طالبان صورت گرفته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول