اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با محکوم کردن تجاوز اسرائیل به سودان

دمشق: تجاوز جنگنده‌های اسرائیلی به خاک سودان نقض قوانین بین‌المللی است

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای تجاوز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خاک سودان را محکوم و این اقدام را عملی تجاوزکارانه توصیف کرد.

دمشق: تجاوز جنگنده‌های اسرائیلی به خاک سودان نقض قوانین بین‌المللی است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای که امروز، جمعه منتشر کرد، تجاوز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خاک سودان را نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد و تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی بیان کرد.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: این حمله در راستای ضربه زدن به اقتصاد کشور برادر سودان و در راستای تجاوزات مستمر اسرائیل به کشورهای منطقه و دخالت در امور داخلی سودان صورت می‌گیرد که در حمایت آشکار این رژیم [رژیم صهیونیستی] از شورشیان دارفور قابل ملاحظه است.

این بیانیه تاکید می‌کند که رژیم صهیونیستی در این تجاوز از عدم اتحاد و یکپارچگی کشورهای عربی و مشغول بودن برخی از آنها به یکدیگر جهت توطئه علیه سودان استفاده کرده است.

در این بیانیه آمده است که دمشق این تجاوز وحشیانه علیه سودان را نقض آشکار قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل می‌داند و از شورای امنیت می‌خواهد ضمن همراهی با دولت سودان این اقدام ددمنشانه اسرائیل را محکوم کرده و رژیم صهیونیستی را به خاطر این جنایت محاکمه و بازخواست کند که براثر آن شماری از شهروندان بی‌گناه سودانی به قتل رسیدند.

دو روز پیش در سایه سکوت رسانه‌های خبری یک کارخانه ساخت سلاح در منطقه یرموک در نزدیکی خارطوم، پایتخت سودان توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت. این رژیم هنوز مسئولیت مستقیم تجاوز به خاک سودان را بر عهده نگرفته است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول