اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یک کارشناس سیاسی:

اقدام سودان در ارجاع پرونده حمله اسرائیل به شورای امنیت حائز اهمیت است

خبرگزاری فارس: یک تحلیلگر سیاسی گفت که ارجاع پرونده حمله رژیم اسرائیل به سازمان ملل حق دولت خارطوم به شمار می‌آید و سودان اقدام درستی انجام داده است.

اقدام سودان در ارجاع پرونده حمله اسرائیل به شورای امنیت حائز اهمیت است

به گزارش فارس، «نی آکوئته» تحلیل‌‌گر امور سیاسی قاره آفریقا در واشنگتن در گفت‌وگو با پرس تی وی گفت: « فکر می کنم که اقدام خارطوم در ارجاع این پرونده به شورای امنیت سازمان ملل بسیار حائز اهمیت است که البته این حق دولت خارطوم به شمار می‌آید و اعتقاد دارم که سودان اقدام درستی انجام داده است.»

وی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سودان را بی‌سابقه ندانست و گفت: «این چهارمین حادثه از این دست به شمار می‌آید؛ این حملات در سال های ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و امسال صورت گرفته است. در حقیقت، در سال ۲۰۱۱ دو حمله از سوی اسرائیل صورت گرفته است.»

آکوئته خاطر نشان کرد: «موضوع جالبی که متوجه آن شدم این است که آنها از حمایت اتحادیه آفریقا در این موضوع بهره‌مند نشده‌اند و تعجب می‌کنم که چگونه اتحادیه آفریقا درباره این موضوع واکنش نشان خواهد داد.»

صدها تن از مردم سودان با برگزاری اجتماعی در شهر خارطوم پایتخت این کشور، علیه حمله هوایی رژیم اسرائیل به کارخانه تسلیحات نظامی در سودان تظاهرات کرده‌اند.

معترضان چهارشنبه شب (۳ آبان) شعارهایی علیه رژیم اسرائیل و دولت امریکا سر دادند؛ معترضان شعارهایی نظیر «مرگ بر اسرائیل» و «اسرائیل باید از نقشه برداشته شود» سر دادند.

این تظاهرات پس از آن برگزار شد که احمد بلال عثمان وزیر اطلاعات و فرهنگ سودان گفت چهار هواپیمای جنگنده رژیم اسرائیل روز چهارشنبه به یک کارخانه تسلیحات نظامی در شهر خارطوم حمله کردند که در این دست کم دو نفر کشته شدند.

ایهود باراک وزیر امور نیروهای نظامی رژیم اسرائیل در پاسخ به سوالی درباره این حمله گفت: «درباره این موضوع چیزی وجود ندارد که بتوانم بگویم.»

سودان همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا اقدام اسرائیل در نقض تمامیت ارضی این کشور را محکوم کند.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول